آخرین خبرها از بارندگی در ایران

© AP Photo / Mohsen Esmaeilzadeh/ISNAآخرین خبرها از بارندگی در ایران
آخرین خبرها از بارندگی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان مدیریت بحران ایران، به استانهای یزد، اصفهان، قم، مرکزی، جنوب تهران و شمال فارس در مورد وزش باد شدید که می‌تواند با خسارت همراه باشد، هشدار داد.

‌به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، براساس هشدار سازمان هواشناسی ایران، رگبار باران با رعدوبرق، برخی نقاط بارش تگرگ و وزش باد شدید و سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب استان فارس، جنوب و شمال غرب اصفهان، نیمه شمالی بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس. در استانهای مرکزی، جنوب قم، زنجان، همدان و طی بعد از ظهر و شب دامنه های البرز در استانهای تهران، البرز، قزوین و سمنان بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید که پیامد آن آبگرفتگی معابر با احتمال سیلابی شدن مسیلها پیش بینی می‌شود.

آخرین اخبار از وضعیت مناطق سیل زده ایران - اسپوتنیک ایران
آخرین اخبار از وضعیت مناطق سیل زده ایران
همچنین بعد از ظهر و شب دوشنبه مسیرهای کوهستانی و گردنه های برفگیر دامنه های البرز در شمال و نقاط مرتفع جاده های کوهستانی زاگرس در شمال غرب و غرب ایرام بطور موقت با بارش برف پیش بینی می شود و احتمال انسداد موقت جاده وجود دارد و آبهای خلیج فارس بخصوص سواحل بوشهر و خوزستان طی یکشنبه و دوشنبه مواج و طوفانی پیش‌بینی میشود.

براساس هشدار سازمان مدیریت بحران ایران، در روز دوشنبه در استانهای یزد، اصفهان، قم، مرکزی، جنوب تهران و شمال فارس وزش باد شدید رخ خواهد داد که می‌تواند با خسارت همراه باشد.

سجاد طرهانی شهردار کوهدشت نیز از طغیان رودخانه مرکزی این شهر خبر داد و گفت: حاشیه سد ساحلی کوهدشت به‌طور کامل زیر آب رفته و منازل مسکونی این مناطق دچار آب‌گرفتگی شده‌ است. وی افزود: از ساکنان مجاور رودخانه ساحلی کوهدشت و به‌ویژه افرادی که دارای زیرزمینی هستند تقاضا داریم هرچه سریع‌تر منازل خود را ترک کنند.
از ارومیه نیز خبر می رسد در حالیکه سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی برای روزهای یکشنبه و دو شنبه 11 و 12 فروردین 98 وضعیت پربارشی را پیش بینی کرده و از احتمال وقوع سیل خبر داده بودند نخستین روز از این ایام بدون هیچ حادثه خطرناکی پشت سر گذاشته شد.

اهالی روستایی در ایران از ترس سیل درب خانه هایشان را با مصالح بستند+ ویدیو - اسپوتنیک ایران
اهالی روستایی در ایران از ترس سیل درب خانه هایشان را با مصالح بستند+ ویدیو
سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه تیم‌های جستجو و نجات دریایی به‌صورت 24 ساعته آماده خدمات رسانی در خلیج فارس و سواحل استان بوشهر هستند اظهار داشت: بنادر این استان به تجهیزات امدادی از جمله شناور ناجی باامکانات امدادرسانی پیشرفته مجهز است و در هر موقعیتی می‌تواند برای یاری رسانی به دریانوردان و حادثه دیدگان در خلیج فارس اقدام کند.

وی با اشاره به وضعیت نامساعد جوی و وزش باد بر روی آبهای خلیج فارس افزود: فعالیت گردشگری دریایی با شناورهای تفریحی و موتور لنج‌ها به علت وزش باد و افزایش ارتفاع موج متوقف شده است.

ارجمندزاده با هشدار به دریانوردان و صیادان درباره خطر تندباد در خلیج فارس استان بوشهر بیان کرد: با تصویب ستاد مدیریت بحران بوشهر ضمن اعلام وزش تندبادها تا اواخر سه‌شنبه، بر نظارت بیشتر دریابانی بر خروج شناورها و توقف فعالیت شناورهای گردشگری به‌ویژه قایق‌ها تاکید شد.

علی نظری، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان نیز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سطح پوشش برف حوضه گرگانرود و قره‌سو بر اساس اطلاعات حاصله از پژوهشگاه فضایی ایران، در حدود 3 هزار و 700 کیلومتر مربع است و به صورت میانگین ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان نیز حدود یک متر برآورد می‌شود.

هشدار جدی سازمان هواشناسی ایران؛ احتمال وقوع سیل در چند روز آینده - اسپوتنیک ایران
هشدار جدی کارشناس هواشناسی ایران؛ احتمال وقوع سیل در چند روز آینده
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: احتمال ذوب برف در حوضه گرگانرود و قره‌سو و تداوم سیلاب در روزهای آینده در استان گلستان وجود دارد. وی اظهار کرد: با توجه به عملیات برف‌سنجی و چگالی برف موجود، پتانسیل تولید رواناب حاصل از ذوب برف حدود 220 میلیون متر مکعب تخمین زده می‌شود.

رضا میرزایی، مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان در جلسه ستاد مدیریت بحران این استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد بابیان اینکه در حال حاضر 15 سد در استان در دست اجرا و یا به بهره‌برداری رسیده است اظهار داشت: از این تعداد سه سد مربوط به آب نیرو، 12 سد مربوط به آب منطقه‌ای است که شش سد تاکنون با حجم مخزن 206میلیون مترمکعب به بهره‌برداری رسیده و تاکنون بیش از 95 درصد معادل 196میلیون مترمکعب حجم مخازن سدها پرشده است.

وی افزود: سه سد کزنار الیگودرز، هاله کوهدشت و ایوشان خرم‌آباد سرریز کرده است؛ با توجه به آمار سازمان هواشناسی استان لرستان داری 515 میلی‌متر میانگین بارندگی در بلندمدت است ولی آمار میانگین آبی سال جاری پرباران‌ترین استان کشور بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала