هفت گجت که می‌توانند زندگی شما را نجات دهند

© AP Photo / Manu Fernandezهفت گجت که می‌توانند زندگی شما را نجات دهند
هفت گجت که می‌توانند زندگی شما را نجات دهند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان نام هفت گجت که قادر به اطلاع رسانی به فرد در هنگام بروز مشکل در ارگانیسم وی هستند را اعلام نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان تکنولوژی از هفت گجت مدرن که قادر به نجات زندگی انسان‌ها هستند، نام بردند. این ابزارک‌ها می توانند ضربان قلب و فشار را اندازه گیری کرده و اگر شاخص ها فراتر از حد نرمال باشند، هشدار دهند.

دستگاه جدید اپل برای کنترل وضعیت خواب کاربر - اسپوتنیک ایران
دستگاه جدید اپل برای کنترل وضعیت خواب کاربر

در رتبه اول این ابزارک‌ها ساعت‌های هوشمند Apple Watch قرار دارد. آنها می توانند ضربان نامنظم قلب را تشخیص دهند و شخص را از در معرض خطر بودن زندگیش مطلع نمایند. آریتمی قلب با استفاده از حسگرها و نور مادون قرمز توسط ابزارک تشخیص داده می شود، این ابزارک همچنین تغییر در حجم خونی که از دست میگذرد را بررسی می کند.
گجت بعدی در این لیست ابزارک جیبی Kardia Mobile با دو بالشتک فلزی است. این دستگاه قادر به اندازه گیری ضربان قلب تنها در 30 ثانیه است. برای انجام این کار کافی است برنامه را اجرا کرده و انگشت اشاره و انگشت وسط خود را بر روی "پد" بگذارید.
مکان سوم در این لیست متعلق به تی شرت Servier است که 15 الکترود به پارچه متصل آن شده است. ابزارک بعدی کمربند HeartSense، که بر روی قفسه سینه قرار می‌گیرد و در صورت نارسایی قلب به فرد هشدار می‌دهد.
ساعتهای HeartGuide که در دکمه خود دارای یک سنسور هستند که بر فشار فرد در طی شبانه‌روز نظارت می کند و نتایج را بر روی برنامه تلفن همراه وی ذخیره می کند.
مهندسان نیز موفق به ساخت یک وسیله برای سلامتی در قالب جواهرات شدند. گردنبند دارای سنسوری میزان ضربان قلب، دمای پوست، تنفس، علائم اولیه نارسایی قلبی را اندازه گیری می کند.
آخرین ابزارک در این لیست FibriCheck است. این برنامه از دوربین گوشی هوشمند برای تشخیص ریتم قلب استفاده می کند. برای اندازه گیری لازم است تا انگشتان خود را در برابر لنز دوربین قرار دهید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала