هوش مصنوعی زمان مرگ انسان را پیش بینی می کند

CC0 / Pixabay / هوش مصنوعی زمان مرگ انسان را پیش بینی می کند
هوش مصنوعی زمان مرگ انسان را پیش بینی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پزشکان و کارشناسان آمار پزشکی از دانشگاه ناتینگهام بریتانیا سیستم خود آموزی را ایجاد کرده اند که خطر مرگ زودرس بر اثر ابتلا به بیماری های مزمن را مورد ارزیابی قرار می دهد.

گوگل مرگ انسان را پیش بینی می کند! - اسپوتنیک ایران
گوگل مرگ انسان را پیش بینی می کند!
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله PLOS ، تست کردن این سیستم آغاز شده است.
این تحقیقات بر اساس اطلاعات پزشکی تقریباً 500 هزار نفر از افراد 40 تا 69 ساله استوار شده و سرگذشت آنها از دوره بین سالهای 2006 و2010 تا سال 2016 مورد بررسی قرار می گیرد.
به گفته پروفسور استیون ون، دانشمندان از مدل جدیدی برای پیش بینی زمان مرگ انسان استفاده می کنند که شمار زیادی از عوامل از جمله در رابطه با جمعیت شناسی، بیومتری، موارد کلینیکی و تغذیه را در نظر می گیرد. در این مدل از جمله از آمار مرگ و میر واگذاری از سوی وزارت آماربریتانیا استفاده می شود.
پیشتر اعلام شده بود که دانشمندان امریکایی توانسته اند ساعتی را برای پیش بینی زمان مرگ انسان بسازند. برای این کار تنها یک قطره خون انسانی نیاز است که می خواهد تاریخ تخمینی مرگ خود را بداند.استیو هورات استاد دانشگاه کالیفرنیا سازنده این ساعت است، وی در این خصوص گفت: ساعت او با کمک مولکول های دی ان ای می تواند تاریخی تقریبی مرگ انسان ها را حدس بزند.
این دستگاه کد ژنتیکی را می خواند و سپس سن دی ان ای را تعیین می کند. به لطف این تجزیه و تحلیل تاریخ تقریبی مرگ انسان را پیش بینی می کند.
این دستگاه جدید "گریم ایج" نام دارد و تنها برای توسعه هدف های علمی ساخته شده است و بنابراین درباره تولید انبوه این ساعت تاکنون تصمیمی نیست.
معمولا انسان ها در پاسخ به این سوال که چقدر عمر می کنند؟ می گویند: هرچه که خدا خواسته باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала