هشدار معاون رئیس جمهور ایران درباره احتمال جاری شدن سیل

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / هشدار معاون رئیس جمهور ایران درباره احتمال جاری شدن سیل
هشدار معاون رئیس جمهور ایران درباره احتمال جاری شدن سیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اول رئیس جمهور ایران به مردم این کشور درباره احتمال جاری شدن سیل هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده مبنی بر ورود یک سامانه بارشی جدید به این کشور و احتمال بروز سیل در برخی مناطق، از مردم خواست تا نسبت به هشدارها توجه و با مسئولان برای مدیریت بحران و کاهش خسارات همکاری داشته باشند.

جهانگیری با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: بارش‌های اخیر پیامدهای مثبت و منفی مختلفی داشت. هم همبستگی اجتماعی را بالا برد، هم کم آبی کشور را جبران کرد و هم متأسفانه به دلیل خطاهای مدیریتی و انسانی و دست اندازی در طبیعت، حوادث ناگوار جان‌باختن جمعی از هم‌وطنان عزیز را در پی داشت. با اعلام ورود سامانه بارشی جدید، لزوم توجه به هشدارها جدی‌تر است.

وی افزود: از مردم خوب‌مان در استان‌های غربی و جنوب غربی کشور به ویژه مردم خون‌گرم و مقاوم خوزستان به خصوص ساکنان هم‌جوار رودخانه‌های دز، کارون و کرخه صمیمانه می‌خواهم نهایت توجه به هشدارها و همکاری را با مسئولان برای مدیریت بحران و کاهش خسارات داشته باشند.

بارندگی‌های بی‌سابقه در ایران طی چند روز گذشته مناطق بسیار وسیعی را زیر آب برده و در استان های گلستان، فارس، مازندران، لرستان، خوزستان خسارات انسانی و مالی فراوانی برجای گذاشته است.

گفتنی است که در پی بارندگی های شدید و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق ایران، براساس تایید منابع رسمی، تا کنون 42 نفر جان خود را از دست داده اند.

 


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала