پرواز هواپیمای روسیه بر فراز یک منطقه محرمانه در امریکا

CC BY 2.0 / Papas Dos / RF-85655 Tupolev 154M-Lk-1 Russian Air Force (Open Skies) UUMBپرواز هواپیمای روسیه بر فراز یک منطقه محرمانه در امریکا
پرواز هواپیمای روسیه بر فراز یک منطقه محرمانه  در امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیمای جت توپولف ـ 154 ام روسیه بر فراز پایگاه های نظامی، انبارهای اسلحه و کارخانه های تسلیحات هسته ای امریکا پرواز کرد.

به گزارش اسپوتنیک ، این اولین پرواز روسیه بر فراز آمریکا طی یک سال اخیر در چارچوب معاهده آسمان های باز بود. 
نشریه The Drive که مراقب پرواز هواپیمای روسی بود، می نویسد این هواپیما فقط وسایل بصری و دوربین های ویدئویی مجاز طبق معاهده آسمان های باز را به همراه داشته و علاوه بر این حامل ناظران امریکایی بود اما با این حال نویسنده مقاله منتشره در این نشریه به خاطر پرواز هواپیمای روسی بر فراز مهم ترین تاسیسات استراتژیک ایالات متحده ابراز نگرانی می کند. 
هواپیمای روسی در جریان پرواز خود از فرودگاه نظامی گریت فولس (ایالت مونتانا) عازم ایالت کالیفرنیا در جنوب امریکا شد ودر آنجا بر فراز ایستگاه لمور نیروی دریایی آمریکا پرواز کرد.سپس از طریق جزایر نورماندی به سوی فرودگاه نظامی ادواردز حرکت کرده و در سر راه خود بندر ایروین و پایگاه هوایی چاینا لیک را دور زد.
مرکز نظامی نوادا (NTTR)، بزرگترین میدان آموزش و آزمایشات نظامی جهان نقطه بعدی پرواز هواپیمیا روسی بود. این میدان پهناور شمار زیادی از تاسیسات نظامی از جمله پایگاه مرموز گروم لیک، مشهور به منطقه 51 را در بر می گیرد که برای آزمایشات نظامی سری در نظر گرفته شده است.
بسیاری از مردم معتقدند سازمان سیا بشقاب پرنده های ساقط شده را در اینجا نگه داشته و روی ساکنان سیارات دیگر آزمایش انجام می دهد.
توپولف ـ 154 ام بر فراز منطقه یوکا ـ فلت نیز پرواز کرد که کارخانه های تسلیحات هسته ای، فرودگاه هیل و پایگاه هوایی نلیس در آنجا قرار دارد. 
سان دیگو، واقع در سواحل کالیفرنیای جنوبی که شمار زیادی از پایگاه های نظامی و انبارهای اسلحه در آنجا واقع شده، نقطه دیگری در مسیر پرواز بود.
نویسنده مقاله نشریه The Drive در پایان مطلب خود خاطرنشان می سازد که معاهده آسمان های باز در معرض خطر لغو قرار دارد چون گویا روسیه در جریان پروازها در چارچوب این برنامه در مقایسه با امریکا اطلاعات بیشتری به دست می آورد و گویا در هواپیمای توپولف 214 او.ان، هواپیمای دیگر شرکت کننده در پرواز تجهیزات مغایر م

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала