احتمال حمله آمریکا به روسیه در پاسخ به حمله چین

© Photo / Michail Zherdev/Facebookاحتمال حمله آمریکا به روسیه در پاسخ به حمله چین
احتمال حمله آمریکا به روسیه در پاسخ به حمله چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موشک دوربرد کروزی که چین در حال ساختن آن است، می تواند از ماژول اونیورسالی شلیک شود که به شکل کشتی بازرگانی باری کانتینربر استتار شده باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه امریکایی The Washington Free، کشتی ظاهراً بازرگانی مسلح به چنین موشکی در صورت قرار داشتن در یکی از بنادر امریکا می تواند خطر بزرگی برای امنیت تاسیسات استراتژیک امریکا به وجود آورد. نشریه امریکایی معتقد است چنین سلاحی می تواند در تعداد زیادی از پایگاه های چین در سراسر جهان استتار شده باشد و همچنین به دشمنان ایالات متحده فروخته شود. 
ریک فیشر، کارشناس مرکز بین المللی ارزیابی و استراتژی در امریکا گفت:" استقرار چنین موشکی در کانتینر ها به چین ، روسیه و شرکای مطرود آنها امکان خواهد داد بطور مستقیم یا غیر مستقیم به ایالات متحده و متحدانش حمله کنند".
به عقیده این متخصص، استفاده از چنین موشک هایی می تواند وسایل الکترونیکی زیردریایی های امریکایی حامل موشک های هسته ای Trident را از کار بیندازد.
نشریه  The Washington Free می نویسد این سلاح پیشرفته که اکنون در حال آزمایش آن هستند، نوع تکمیل شده موشک ضد کشتی زمین پایه YJ-18C است. خاطرنشان می شود که طرح چین بر اساس مجتمع کانتینری سلاح موشکی روسی Club-K ساخته شده است.
یادآور می شود نشریه امریکایی The Washington Free در ماه ژانویه نوشته بود چند کشور و در درجه اول چین، روسیه، کره شمالی و ایران یک بمب پر قدرت الکترومغناطیسی را می سازند که قادر است  وسایل الکترونیکی دشمنان بالقوه آنها را از کار بیندازد. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала