روحانی: خسارت کشاورزان را در صورت رها شدن آب سدها پرداخت می کنیم

© REUTERS / Andrew Yatesروحانی: خسارت کشاورزان را در صورت رها شدن آب سدها پرداخت می کنیم
روحانی: خسارت کشاورزان را در صورت رها شدن آب سدها پرداخت می کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی: اگر با رها کردن آب سدها کشاورزان دچار خسارت شوند، ضرر و زیان این خسارات را به آنها پرداخت می کنیم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان گفت: من همین‌جا به مردم عزیز استان می‌گویم هر جا که لازم است آب سدها رها شود و از این رهاسازی خسارتی به کشاورزان وارد می‌شود، این خسارت را دولت تأمین خواهد کرد.

وی از صدور دستور تشکیل کمیته ملی برای مقابله با حوادث طبیعی و بحران‌ها در کشور خبر داد و افزود: اینکه پیش بینی ها، پیشگیری ها، اقدامات موثر در هر استان و نحوه مواجهه با سیل چگونه باید باشد، در این کمیته بررسی می شود.

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی مدیران استان برای رفع مشکل سیلاب احتمالی در روزهای آینده، گفت: این روزها باران به عنوان رحمت الهی در این سرزمین خشک، از سوی خدا هدیه شده که باید شکرگزار باشیم و البته ممکن است سیلاب ناشی از آن مشکلاتی هم داشته باشد که باید خسارات را به حداقل رساند. مواردی همچون لایروبی رودخانه‌ها و ساخت سد جدید می‌تواند به ما کمک کند که خسارت کمتری از سیل احتمالی ببینیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه نمی‌توان مدعی شد که وقوع سیل هیچ خسارتی نخواهد داشت، گفت: اینکه فکر کنیم سیل هیچ خسارتی نزند، امکان‌پذیر نیست اما می‌توانیم با برنامه‌ریزی و اتخاذ راهکارهای مناسب، خسارت‌ها را به حداقل برسانیم.

روحانی با بیان اینکه در سیل های اخیر آمریکا و ژاپن، صدها نفر کشته و میلیاردها دلار خسارت وارد شد، خاطرنشان کرد: اینکه کسی فکر کند کشور ما در مقطعی قرار خواهد گرفت که اصلاً سیل نداشته باشیم. یا هیچ خسارتی نبینیم، شدنی نیست، اما تلاش همه ما باید به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی از سیل‌های احتمالی باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала