فارس، پرتصادف ترین استان ایران در نوروز 97 + نمودار

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فارس پرتصادف ترین استان در نوروز 97
فارس پرتصادف ترین استان در نوروز 97 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمار نشان داده که تصادفات رانندگی در برخی از استان‌ها به دلایلی مانند تعداد مسافران بیشتر، موقعیت جاده و... بیشتر است و ملزم به دقت بیشتر رانندگان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بیشترین کشته‌ شدگان حوادث رانندگی در طرح نوروزی 97 در استان فارس بوده است، بطوریکه 99 نفر در حوادث رانندگی نوروزی در این استان جان خود را از دست داده‌اند. در سال 97 نیز استان فارس با 78 کشته، بیشترین تعداد کشته شدکان حوادث نوروز را دارا بود.

استان‌های کرمان و خراسان رضوی نیز به ترتیب با 75 و 73 کشته در رتبه دوم و سوم بیشترین قربانیان حوادث ترافیکی طرح نوروزی 97 قرار دارند، این در حالی است سال 96 استان خراسان رضوی با 59 کشته دومین استان و کرمان با 56 کشته سومین استان جدول بود که رتبه این دو استان با یکدیگر عوض شده است.

این آمار نیز به خوبی نشان می‌دهد که تصادفات رانندگی در برخی از استان‌ها به دلایلی مانند تعداد مسافران بیشتر، موقعیت جاده و… بیشتر است و لازم است رانندگان با دقت بیشتری در جاده‌های این استان‌ها رانندگی کنند.

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه درباره علت وقوع تصادفات رانندگی گفت: خستگی و خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز از عوامل مهم حادثه ساز محسوب می‌شوند. در وقوع تمامی این حوادث عامل انسانی نقش مهمی را ایفا می‌کند که با رعایت برخی نکات ساده به راحتی می‌توان از وقوع آنها جلوگیری کرد.

وی افزود: رانندگان باید در مقاطع زمانی دو ساعته، توقف کرده، مدتی را استراحت کرده و سپس به مسیر خود ادامه دهند.

رحمانی با تاکید بر اینکه بهترین زمان سفر ساعات ابتدایی روز است نیز گفت: گاهی رانندگان بعد از فعالیت روزانه و بدون استراحت وارد جاده‌ها می‌شوند و طبیعی است که در این شرایط احتمال بروز حوادث رانندگی بالاتر برود. همچنین رانندگان هنگام بازگشت از سفر نیز باید به خواب و استراحت خود توجه کرده و سپس رانندگی کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала