حضور متخصصان نظامی روسیه در ونزوئلا

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر ادامه حضور متخصصان نظامی روس در ونزوئلا
ادامه حضور متخصصان نظامی روس در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کارشناسان نظامی روسیه تا زمانی که دولت ونزوئلا به آنها نیاز داشته باشد در این کشور حضور خواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: کارشناسان نظامی روسیه تا زمانی که دولت ونزوئلا به آنها نیاز داشته باشد در این کشور باقی خواهند ماند.

زاخارووا افزود: این کارشناسان در اجرای توافقنامه در زمینه همکاری های نظامی-فنی در این کشور فعالیت می کنند و تا زمانی که نیاز باشد و دولت ونزوئلا نیازمند کارشناسان روسی باشد، آنها در این حضور دارند که براساس توافقنامه‌های دو جانبه صورت می گیرد.

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که روسیه باید خاک ونزوئلا را ترک کند.

شایان ذکر است که اعتراضات گسترده علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد و خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا در روز 23 ژانویه خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل این بحران بپردازند و مخالفت خود با دخالت های خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند.

دبیر کل سازمان ملل نیز طرفین به گفتگوی مسالمت آمیز برای حل و فصل این بحران فراخواند. اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала