افراد ناشناس به ماشین گوایدو حمله کردند + ویدئو

© AP Photo / Fernando Llanoافراد ناشناس به ماشین گوایدو حمله کردند
افراد ناشناس به ماشین گوایدو حمله کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در کاراکاس، افراد ناشناس به خودرویی که در آن رئیس مجلس ونزوئلا، خوان گوایدو حضور داشت حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی وی پی آی، افراد ناشناس به خودرویی که در آن رئیس مجلس  ونزوئلا، خوان گوایدو حضور داشت حمله کردند. وی به طور غیرقانونی خود را به عنوان رئیس جمهور اعلام کرد. 

نخستین حکم ریاست جمهوری‌ گوایدو - اسپوتنیک ایران
نخستین حکم "ریاست جمهوری‌" گوایدو

در این  ویدیو نشان داده می شود که ماشین گوایدو در خیابان راه می رورد. در پشت چراغ راهنمایی، یک فرد به سمت ماشین او حرکت می کند، سعی می کند درب را باز کند و با پا به ماشین وی لگد می زند. در نهایت مردم در خیابان جمع شده و شروع به پرتاب اشیاء مختلف در اطراف او می شوند.

این کانال در توئیتر خود نوشت: "زمانی که گوایدو مجلس ملی را ترک کرد، خودرویی که او را حمل کرد، با ضربه ها و اشیاء سخت توسط افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفت."

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، از این حادثه ابراز نارضایتی کرد.

اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. در تاریخ 21 ژانویه اعتراضات عمومی علیه مادورو آغاز شد و روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوآ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل برای حل و فصل بحران به گفتگو و دیالوگ فراخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала