توصیه های ایمنی در هنگام وقوع سیل که باید بدانید +عکس،ویدئو

© Sputnik / Julien Mattia /  مراجعه به بانک تصاویر توصیه های ایمنی در هنگام وقوع سیل که باید بدانید +عکس،ویدئو
توصیه های ایمنی در هنگام وقوع سیل که باید بدانید +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هشدارهای ایمنی و توصیه هایی که حتما باید در وقوع سیل رعایت شوند.

به گزارش اسپوتنیک، سیل که یکی از مخرب ترین بلایای آسمانی است که آثار مخرب آن همچون گردباد، زلزله و آتشفشان تا سالها به جای میماند. ولی این بلای طبیعی را نیز می توان تا حد بالایی مهار کرد و با رعایت توصیه های ایمنی، امکان عدم آسیب پذیری خود در این رابطه را چندان برابر کرد.

با شروع سیل در چند استان ایران، تصاویر، ویدئو و هشدارهای مهمی توسط سازمان های مربرطه منتشر و توسط کاربران در فضای مجازی بازنشر می شود.

در رابطه چنی پیش هواشناسی استان مازندران ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد که فعالان دریایی از از دوشنبه تا پنجشنبه از فعالیت در دریا خودداری کنند.
یکی از مسئولام بلند پایه سازمان هواشناسی ایران نیزاز ورود سامانه بارشی به نیمه غربی این کشور در سه روز آینده خبر داد و گفت که با توجه به احتمال وقوع سیل از مدیران بحران درخواست می‌شود، تمهیدات لازم برای رویارویی با شرایط جوی را مدنظر داشته باشند.

برای برخی از ایرانیان نیز پیامک های اطلاع رسانی ارسال شده است.
عدم استقرار و نصب چادر در مناطق ساحلی رودخانه ها و مناطق کوهستانی به خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل ها نکاتی است که در پیامک سازمان مدیریت بحران اطلاع رسانی شده است.

به فیلمبرداری یا عکاسی مشغول نشوید. حتی المقدور زیر سقف ساکن باشید. نسبت به استعلام جاده ها از سامانه اداره راه و ترابری اقدام نمایید. با پلیس و یگانهای امدادی کاملا همکاری نمایید. برای زمان وقوع سیل، در منبعی مطمئن آب سالم ذخیره کنید. در مناطق سیل خیز، تامین مالی و جانی در برابر زبان‏های احتمالی ضروری است، لذا بهتر است اسناد و سایر اوراق بهادار را در جعبه‏ای مطمئن قرار دهید.

هشدار سیل در رسانه‏ها، به معنای آن است که سیل به وجود آمده یا جاری خواهد شد. لذا از قبل آماده باشید. جعبه کمک های اولیه را همواره در منزل آماده داشته باشید. از منابع مختلف از جمله رادیو و تلویزیون و سایر وسایل ارتباطی، اطلاعات و آگاهی‏های لازم را دریافت کنید. در صورتی که مجبور به ترک منزل یا محل سکونت خود هستید، قبل از خروج، حتماً جریان برق، آب و گاز را قطع کنید.

در نظر داشته باشید که اگر به شما گفته شد منزل را تخلیه کنید، به چه جاهایی می‏توانید بروید؟ بنابراین از قبل چند مکان را انتخاب کنید. همواره کمی بنزین در باک اتومبیل داشته باشید، زیرا ممکن است مجبور شوید خانه را ترک کنید. با مناطق سیل‏گیر آشنا شوید. نزولات آسمانی سنگین ممکن است زندگی انسان را به خطر اندازد، پس در هنگام وقوع سیل به این نکات توجه کنید.

از جاده‏های هموار عبور کنید و به محل‏هایی که امکان فرو ریختن آنها وجود دارد، نزدیک نشوید. لطفاً مراقب مسیرهای سیل خیز باشید ، توصیه های ستاد بحران را جدی بگیرید. به فیلمبرداری یا عکاسی مشغول نشوید. حتی المقدور زیر سقف ساکن باشید.

عملکرد به این توضیه و دیگر توصیه هایی که توسط سازمان های مربوطه اعلام می شود می توان جان شما و یا از طریق شما جان کس دیکری را نجات دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала