کره جنوبی خواستار تمدید معافیت از تحریم نفتی آمریکاست

© AFP 2023 / ED JONESپرچم کره جنوبی
پرچم کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مهلت معافیت از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران کمتر از دو ماه دیگر به پایان می رسد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، مقامات کره جنوبی قصد دارند طی سفر به آمریکا از واشنگتن درخواست کنند معافیت از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران تمدید شود.

مقام‌های کره جنوبی در واشنگتن با فرانسیس فانون معاون وزیر خارجه آمریکا در امور انرژی و دیوید پیمان، مدیرکل وزارت امور خارجه آمریکا در امور مالی و تحریم دیدار خواهند کرد.

نامه دانشمندان ایرانی به ظریف درباره تحریم ها - اسپوتنیک ایران
نامه دانشمندان ایرانی به ظریف درباره تحریم ها

یون کانگ هیان، معاون وزیر امور خارجه در امور اقتصادی به همراه دیگر مقام‌ها روز های 27 و 28 ماه مارس با مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا دیدار و در خصوص معافیت از تحریم نفتی مذاکره خواهند کرد.

دیوید پیمان اوایل ماه جاری میلادی با مقام های کره ای در آسیا دیدار کرده بود. کره جنوبی که چهارمین مشتری آسیایی نفت ایران محسوب می‌شود، خریدار نوعی از نفت سبک ایران است و پیشتر مقام‌های این کشور گفته بودند، کمتر ممکن است جایگزینی برای خرید نفتی با این کیفیت پیدا کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مخالفت با برجام در ماه مه سال 2018 از این توافق خارج شد و دلیل آن را «نقض روح این توافق»، فعالیت‌های موشکی و نقش منفی تهران در خاورمیانه و حضور ایران در سوریه دانست. آمریکا پس از خروج از برجام تمامی تحریم های تعلیق شده در چارچوب این توافق از جمله تحریم‌های نفتی را بازگرداند. آمریکا مهلت شش ماهه‌ای به هشت کشور چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، ترکیه، ایتالیا و یونان برای به صفر رساندن خرید نفت از ایران داد.

خرید نفت ایران توسط کره جنوبی در یک سال گذشته تا ماه فوریه 12.5 درصد کاهش داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала