آخرین اخبار سیل در ایران+ویدئو+عکس

© AFP 2023 / Fars News/Ali Dehghan سیل در ایران
سیل در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جریان سیل در ایران 17 نفر جان خود را از دست داده و 100 نفر در شیراز مصدوم شده اند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اطلاعات شبکه های خبری ایران، در پنجمین روز سال 98، بارش باران در بسیاری از شهرهای غربی ایران شدت گرفت و باعث به راه افتادن سیل و ایجاد خسارت های جانی و مالی فراوانی شد. شمار قربانیان سیل در شیراز به 17 تن رسید.هنوز شمار دقیق کشته شدگان بر اثر سیل در ایران اعلام نشده است.

فرماندار شمیرانات از تعطیلی کاخ موزه سعدآباد و رستوران‌های دربند و درکه و همه اماکنی که ممکن است در آنجا سیلاب ایجاد شود در روز سه شنبه 26 مارس به دلیل احتمال سیلابی شدن این منطقه خبر داد.

​مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت:«جسد پسر بچه‌ای با نام سپهر آزادی حدود دو و نیم ساله ساکن شیراز شناسایی شد. در میان جانباختگان شش نفر مرد، هفت نفر زن، سه پسر بچه و یک دختر بچه هستند».

​شرکت آب منطقه‌ای البرز ضمن هشدار در خصوص احتمال طغیان رودخانه کرج، از ساکنان حاشیه رودخانه و مسافران جاده چالوس خواست به رودخانه کرج نزدیک نشوند. بر همین اساس از ساکنان حاشیه رودخانه کرج و مسافران عبوری از جاده چالوس خواسته شده به رودخانه کرج نزدیک نشوند.

​مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت:«با توجه به اینکه عمر مفید برخی سد‌های استان مرکزی تمام شده، احتمال شکستگی این سد‌ها در صورت مواجه شدن با بارش‌های سنگین وجود دارد».

فرماندار شهرستان آق قلا گفت:«با گذشت 5 روز از آبگرفتگی در این شهرستان، هنوز وضعیت شهر آق قلا و 37 روستای آن بحرانی است. همچنان ارتفاع آب در برخی از محله‌های شهر آق قلا بین یک تا یک و نیم متر است».

تا کنون 30 مصدوم حادثه سیل روز گذشته در بیمارستان‌های شیراز بستری هستند که 4 مصدوم در بخش مراقبت‌های ویژه و سایر مصدومان در بخش‌های عادی بستری هستند.

نماینده پلدختر گفت:«با تشدید بارندگی‌ها خط ارتباطی جاده سراسری خرم آباد —پلدختر به اندیمشک قطع شده است و از طریق جاده خرم زال رفت و آمد امکان پذیر است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала