آمریکا خود را از پیش برنده نبرد فضایی با روسیه می‌ داند

© AP Photo / Evan Vucciآمریکا خود را از پیش برنده نبرد فضایی با روسیه می‌ داند
آمریکا خود را از پیش برنده نبرد فضایی با روسیه می‌ داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون از پیروزی در برابر روسیه در صورت وقوع درگیری فضایی اطمینان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده در جلسه استماع کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان ایالات متحده اظهار داشت: ایالات متحده در صورتی که کشورهای روسیه و چین به سمت درگیری‌ فضایی بروند، بر آنها چیره خواهد شد.

ترامپ ایجاد نیروی فضایی آمریکا را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
ترامپ ایجاد نیروی فضایی آمریکا را اعلام کرد

شاناهان در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت بروز جنگ نظامی در فضا، روسیه و چین را شکست دهد گفت: "من کاملا مطمئن هستم که امروز می توانیم در درگیری‌های فضایی پیروز شویم.
در اواخر ماه فوریه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، فرمانی برای ایجاد نیروی فضایی جهت بازدارندگی از تجاوز و حفاظت از منافع ملی در فضا امضا کرد. در روسیه اعلام شد که ایالات متحده خود بواسطه اهدافش سعی در نظامی سازی فضا دارد و روسیه نیز باید به تهدید‌های احتمالی در این زمینه به صورت متقارن و متقابل پاسخ دهد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوایل ماه فوریه اظهار داشت که روسیه معاهده منع استفاده از موشک های متوسط و کوتاه برد را در پاسخ به تصمیم مشابه اتخاذ شده توسط دولت آمریکا به حالت تعلیق درآورده و مسکو فن آوری موشکی خود را توسعه می‌دهد، اما وارد یک مسابقه تسلیحاتی نمی‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала