واکنش ها نسبت به سیل در ایران+عکس

اشتراک
شماری از مقامات داخلی و خارجی جاری شدن سیل و جان باختن شماری از شهروندان ایران را تسلیت گفتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، پلیس تهران به خاطر خطر جاری شدن سیل، دستور تعطیلی واحدهای صنفی شمال تهران را صادر کرده است. به متصدیان واحدهای صنفی واقع در دربند، درکه، فشم، لواسان، فرحزاد، کن و سولقان ابلاغ شده است که به مدت چهل و هشت ساعت واحدهای صنفی خود را تعطیل کنند.

با توجه به احتمال وقوع سیل در تهران، پلیس شهر در آمادگی کامل به سر می‌برد و به این منظور مدیریت و مقابله با هرگونه سیلاب احتمالی در پایتخت چهار قرارگاه ویژه تشکیل شده است. وی در عین حال تاکید کرد که در حال حاضر هیچ خطری متوجه تهران نیست.

​اعلام شد که فعلا ظرفیت سدهای استان نیمه پر است و این سدها گنجایش ذخیره سازی بسیاری از حوضه‌های آبریز و سیلاب‌ها را دارد. در عین حال گفته است که به گزارش آب منطقه‌ای و هواشناسی در صورت رگبار سنگین به مدت 15 تا 20 دقیقه، رودخانه‌های استان استعداد طغیان و جاری شدن سیل را دارد.

در صورت سرریز آب از سد کرج، در مسیر رودخانه کرج مسیرهای انحرافی برای ایمن شدن شهرهای غرب استان طراحی شده و از تعدادی از معادن شن و ماسه که قبلاً مورد استفاده قرار می‌گرفتند، به عنوان ذخیره گاه‌های آب استفاده خواهد شد.

علی دایی نسبت به کمک به سیل زدگان واکنش نشان داد.

امیر قطر به رهبری ایران به خاطر تلفات بر اثر سیل تسلیت گفتند.

​رئیس جمهور ایران به بازماندگان قربانیان سیل در ایران تسلیت گفت.

​هنرمندان ایران نیز نسبت به سیل ایران واکنش دادند.

پیام رهبر انقلاب در پی حادثه سیل ویرانگر شیرازبسم‌الله الرحمن الرحیم جناب حجت‌الاسلام آقای دژکام امام‌جمعه‌ی محترم شیراز دامت‌توفیقاته

با سلام و تحیت، حادثه‌ی تأثرانگیز سیل ویرانگر در شیراز که به درگذشت تعدادی از مردم عزیز و داغدار شدن خانواده‌ها در ایام عید و نیز به مجروحیت جمعی دیگر و ویرانی و خسارت در شهر انجامید، مایه‌ی اندوه اینجانب است. مقتضی است جنابعالی ضمن ابلاغ سلام و تسلیت اینجانب به خانواده‌های مصیبت‌دیده و نیز به مجروحان این حادثه، در تلاش برای غمگساری و جبران مصیبت‌ها و خسارت و کمک به مردم، با مسئولین دولتی همکاری و همگان را توصیه به سرعت و جدیّت در انجام وظیفه نمائید.والسلام علیکم و رحمة‌الله

سیل به نزدیکی پاسارگاد رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала