گزارش و تحلیل

کارگردان فیلم "سریع وخشن" از تبلیغات شیطانی بر علیه ایران و روسیه انتقاد کرد

© Photo / Diego Vidaدیگو ویدا
دیگو ویدا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای دیگو ویدا کارگردان فیل های معروف "سریع و خشن" در مصاحبه با اسپوتنیک اظهار داشت که در تبلیغات شرورانه زیادی نسبت به ایران وجود دارد که تا وقتی فرد به این کشور سفر نکند نمی تواند متوجه این دروغ ها شود.

آقای دیگو ویدا کارگردان فیل های معروف "سریع و خشن" در مصاحبه ای اختصاصی با اسپوتنیک اظهار داشت که در غرب — آفریقا اروپا و اقیانوسیه و برخی کشورهای آمریکای جنوبی تبلیغات شرورانه زیادی نسبت به ایران وجود دارد که تا وقتی فرد به این کشور سفر نکند نمی تواند متوجه این دروغ ها شود.
آقای ویدا در ادامه اظهار داشت امروزه تبلیغات شیطانی غرب ایران — روسیه، چین و کره شمالی را هدف قرار داده و تصویری بسیار سیاه و مبهم از این کشورها ارائه می دهد در حالی که وقتی شما به ایران سفر می کنید می بینید که این کشور کاملا متفاوت است.
ایشان اظهار می داشت که به دلیل همکاری با یک شرکت انیمیشن ترکی جهت انجام یک پروژه به جزیره کیش در ایران سفر کرد اما پس از اتمام پروژه آنقدر از ایران خوشش آمد که به جزیره کیش سفر کرد و شرکت خود را تاسیس کرد چون این جزیره قوانین بسیار خوبی برای مالیات و تاسیس شرکت برای خارجی ها دارد.
رسانه: آمریکا برای جنگ ستاره ای علیه روسیه و چین تدارک می بیند - اسپوتنیک ایران
رسانه: آمریکا برای "جنگ ستاره ای" علیه روسیه و چین تدارک می بیند
وی افزود امروزه شرکت او هم در زمینه تهیه و تولید فیلم فعالیت می کند وهم اینکه در زمینه فراهم نمودن زمینه مشورت جهت سرمایه گذاری خارجی ها در ایران.
کارگردان معروف فیلم "سریع و خشن" افزود تبلیغات انگلیسی — آمریکایی، صهیونیستی تصویری بسیار سیاه و خطرناک از ایران در ذهن مردم جهان ایجاد کرده و بسیاری در آنجا تصور می کنند که این کشور علاوه بر خطرناک بودن هیچ معیارهایی برای حقوق بشر ندارد و همچنین محدودیت های در آن بر مردم اعمال می گردد.
وی اظهار می داشت آنکه از آنطرف آب به ایران نگاه می کند تصور می کند که زنان در ایران ستمدیده هستند، تبعیض مذهبی وجود دارد و مسیحیان همه جا دستگیر می شوند، اما من می گویم همه اش یک دروغ بزرگ است.
وی افزود وقتی به ایران می آمدم با دلهره و شک و تردید سفر کردم اما همین که وارد فرودگاه شدم دیدم با چه مردم مهربانی مواجه هستم ، پلیس هم با احترام هم با من و هم با مردم برخورد می کرد و هیچ کدام از آن چیزهایی که قبلا شنیده بودم اصلا صحت نداشت، در یک لحظه نفسی راحت کشیدم.
به گفته ایشان حس یک کشور کاملا مستقل که به دنبال ارزشی بودن شرایط زندگی خود است به من دست داد.
وی افزود در ایران چیز هایی است که اصلا در غرب وجود ندارد مثل معافیت های مالیاتی، اتوبان های رایگان با پیاده رو، تلوزیون های مجانی، بانک هایی که تا 20 درصد سود می دهند یا اینکه بستن قرارداد رهن ملک برای یکی دو سال و هیچ اجاره ای پرداخت نکردن، و در نهایت مالک کل پول رهن را به شما پس می دهد و در واقع هر دو طرف مالک ومستاجر از بهره این پول استفاده می کنند در حالی که در غرب همه باید پرداخت کنند و فقط بانک است که می تواند سود ببرد.
وی به شوخی افزود به نظرش در ایران زن ها به اندازه مرد ها ستمدیده نیستند.
چون اگر مردی با یک زن ازدواج کند مجبور است مهریه طلای سنگینی برای او در نظر بگیرد و زن ها می توانند از این ابزار مهریه بر علیه مرد ها در هر لحظه ای در دادگاه ها استفاده کنند و به همین دلیل آنها با کرامت زندگی می کنند و مرد ها دائم ترس از این دارند که مبادا زن ها مهریه خود را در دادگاه ها به اجرا بگذارند.
وی افزود به سادگی بگویم یکی از قوانین بسیار جالب در ایران این است که دختر و پسر قبل از ازدواج باید آزمایش خون بدهند تا احیانا فرزندان آنها مشکلی نداشته باشند در حالی که در غرب چنین چیزی وجود ندارد و مثلا در ایتالیا تا سال 1992 چنین قانونی وجود داشت اما با تاثیر ضربه آمریکایی سازی اروپا توسط طرفداران خط انگلیسی-آمریکایی صهیونیستی این قانون ملغی شد.
وی افزود مثلا در ایران اگر مردی فوت کند همسر و دخترش تا آخر عمر می توانند از حق بیمه و مزایای وی استفاده کنند اما در غرب چنین چیزی اصلا وجود ندارد.
وی افزود شما اگر بخواهید سوار مترو و یا اتوبوس شوید می بینید که مکان های خاصی برای خانم ها تعبیه شده تا کسی مزاحمشان نشود آنها می توانند خود انتخاب کنند که در کدام قسمت بنشینند که به نظر من همه این ماجرا به دلیل احترامی است که ایرانی ها برای شأنیت زن قایل هستند در حالی که در غرب زنان ما از این احترام و شأنیت برخوردار نمی باشند.
نعیمه قدیمی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بانوان کارآفرین ایرانی که رویداد خیریه را برگزار می کنند +تصاویر
وی اظهار می داشت ایده ایجاد پارک های مخصوص زنان در ایران بسیار جالب است چون خانم ها می توانند بدون هیچ مزاحمتی در این پارک ها به استراحت و تفریح بپردازند و خوب روزهای تعطیل جمعه همراه خانواده باشند.
آقای ویدا افزود زیباترین چیز به نظرش در ایران این است که ایرانی ها هنوز برای خانواده ارزش قایل هستند و در خیابان ها می توانید مشاهده کنید که یک زن و مرد به همراه بچه هایشان در حال رفت و آمد هستند در حالی که از زمان جهانی سازی دیگر در غرب چنین چیزی به ندرت مشاهده می شود و شاید بتوان گفت که از 20 سال پیش تا به حال چهره کشورهای غربی مثل ایتالیا بسیار تغییر کرده و به عنوان دمکراسی و آزادی همه ارزش های انسانی از بین رفته و بیش از اینکه در خیابان ها شما خانواده ببینید همجنس باز ها ودگرباش ها و بی هویت ها را مشاهده می کنید.
وی افزود وقتی در ایران برای ورزش کردن به یکی از پارک ها می روم حس امنیت به من دست می دهد و هیچ وقت دلهره این را ندارم که کسی بخواهد از من اخاذی و یا دزدی کند.
به گفته این کارگردان ایتالیایی در ایتالیا بسیاری از اماکن برای تردد بسیار خطرناک است و شما ممکن است مورد حمله مسلحانه و یا ضرب و شتم و یا اخاذی و دزدی شوید و خانم ها با خطر تجاوز به عنف مواجه می باشند مخصوصا که بسیاری مهاجران غیر قانونی آفریقایی که ایدز هم دارند این روزها به اروپا آده اند و همه جا پخش شده اند وحتی این خطر وجود دارد که با اعمال خود دیگران را به مریضی های لا علاج مبتلا کنند.
ایشان اظهار داشتند زمانی ایتالیا یک کشور قدرتمند بود و امنیت در آن برقرار بود و اقتصاد آن شکوفا بود اما امروزه تنها چیزی که از آن برای مردم باقی مانده همانا بیمه سلامت رایگان است و بس.
به گفته آقای ویدا مردم ایران و ایتالیا مشترکات زیادی از نظر فرهنگی و اجتماعی و ارزش نهادن به ارزش های خانوادگی و حتی نوع خورد و خوراک و حتی رنگ پرچم دارند.
ایشان افزود مردم در ایران از روابط خانوادگی خود لذت می برند و دوست دارند در فضای سبز با خانواده پیکنیک داشته باشند امری که امروزه به دلیل انتشار مجرمین در پارک ها به یک نوع آرزو تبدیل شده.
از پارک هایی مانند پارک ارم و یا چیتگر گرفته تا ولنجک ودربند و یا رفتن به دماوند و خوردن غذاهای سنتی ایرانی مثل کوکو سبزی و کباب کوبیده و کباب تابه ای و خورشت قیمه بادمجان همه احساس سرزندگی را به آدم می دهند که هیچ وقت شما در غرب نمی توانید تجربه کنید.
پل طبیعت که پارک طالقانی و بوستان آب و آتش را به هم متصل می نماید - اسپوتنیک ایران
شادی مردم مشهد در پارک ملت +ویدئو
آقای ویدا اظهار داشت که یک مسیحی کاتولیک است و هر هفته در ایران به کلیسا می رود و هیچ محدودیت و یا مزاحمتی برای عبادت وی برایش تا به حال ایجاد نشده و بسیاری از فروشگاه ها هستند که چیزهایی را به فروش می رسانند که مربوط به مسیحی ها می باشد ویا شعائر مسیحی را دارند، در حالی که آنهایی که در خارج زندگی می کنند باور نمی کنند ایران اینگونه است.
وی افزود زمانی موسسات تبلیغاتی غربی وابسته به صهیونیست ها خبری کاذب را منتشر کردند که ادعا می کرد ایران سیصد مسیحی را به دلیل اجرای مراسم مذهبی شان بازداشت کرد در حالی که ایشان با چشم خود می بیند که مسیحی ها به راحتی می توانند مراسم مذهبی خود را بدون مزاحمت انجام دهند و قطعا این خبر یک دروغ محض است، آیا وقت آن نرسیده که دست از این دروغ ها بردارند.
وی افزود به نظرش رسانه های غرب به جای این کارها و به جای تصویر ایران به عنوان یک کشور شیطانی باید به مسایل داخلی کشورهای خود مثل ایالات متحده بپردازند که هنوز سیستم بردگی در آن به نوع دیگری حکم فرما است و بیش از یکصد ملیون نفر در آن در فقر شدید زندگی می کنند، روزانه ده ها مجرم و حتی پلیس کشته می شوند و کسی حساب کتابی برای آنها ندارد.
آیا این رسانه ها تا به حال آماری از تجاوز، قتل ، فحشا، انتشار مواد مخدر، اخاذی و باندهای خلافکار، انتشار مریضی های لا علاج مانند ایدز، بی کاری، فقر، مالیات بسیار بالا و… منتشر کرده اند.
وی اظهار داشت یکی از نکات بسیار قابل تامل این است که در اروپا اگر شما به اورژانس زنگ بزنید یک فاکتور 500 تا 2000 یورویی برای شما صادر می کنند در حالی که در ایران خدمات اورژانس رایگان است و اگر از یک اورژانس خصوصی استفاده کنید مبلغ بسیار ناچیز در مقایسه با آن مبالغ پرداخت می نمایید.
وی افزود وقتی که در مورد سانسور مردم در ایران صحبت می شود باید آن را با دیگر کشورهای غربی مقایسه کرد و آنوقت می توان مشاهده کرد که کجا مردم سانسور می شوند وکجا آزادی بیان دارند.
وی افزود بنده با نامزد خود به راحتی در خیابان ها تردد می کنم وهیچوقت کسی مزاحم ما نشده وتنها وقتی که با یک بسیجی صحبت کردم وقتی بود که در بازار بودم و راه خود را گم کرده بودم و او به من کمک کرد از بازار تهران بتوانم بیرون بیایم.
وی اظهار داشت تنها چیزی که وی را در ایران اذیت می کند آلودگی هوا در تهران و شهرهای بزرگ است و اینکه ایرانی ها رعایت نمی کنند تا این ماجرا حل کنند ومثلا بیخود ماشن های خود را روشن نگه می دارند ویا به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی در تردد های خود از وسیله شخصی استفاده می کنند.
بگفته آقای ویدا شاید اگر مردم کمک کنند این ماجرا را به راحتی بتوان حل کرد، مساله ای که واقعا به ضرر خودشان است.
در مورد حمله های تروریستی بر علیه مسلمانان در نیوزیلند آقای ویدا اظهار می داشت که امروزه نوعی از مسیحی ستیزی در کنار مسلمان ستیزی توسط تشکل های آنگلو-آمریکایی صهیونیستی ایجاد شده تا مسلمانان و مسیحی ها را به جان هم بیاندازند و بر جهان تسلط یابند.
به گفته ایشان برای درک بهتر این موضوع باید متوجه باشید که طلای بانک جهانی در لندن قرار دارد و اعضای تصمیم گیر این بانک انگلیس — فرانسه — آلمان — ایالات متحده و ژاپن هستند و توجه داشته باشید که چهره خانواده سلطنتی انگلیس چگونه در جهان سیقل شده نمایش داده می شود و حتی برخی آنها را می پرستند.
وی افزود علیرغم اینکه مثلا در بلژیک مردم به شاه خود خیلی احترام می گذارند اما آیا چهره ای که انگلیسی ها از خانواده سلطنتی خود ساخته اند با چهره خانواده سلطنتی بلژیک قابل مقایسه است؟
وی افزود حتی در زمینه فیلم سازی شما مشاهده می کنید که تولید کنندگانی مانند یونیورسال، برادران وارنر، نیو لاین سینما، ایزنی، پیکسار، مارول، تاچستون، دریم ورکس، کلمبیا، سونی آریکا، سکریمجرمز، پارامونت، میراماکس، و اینداستریال لایت اند مجیک همه وابسته به صهیونیست ها هستند وفیلم هایی تولید می کنند که در آن به حضرت مسیح توهین می شود و اعتقادات مسیحی ها را هدف قرار می دهد و واتیکان را تضعیف می کند.
آنها همچنین امروزه فیلم هایی در جهت تخریب مسلمانان تولید می کنند و مسلمانان را به عنوان تروریست مطرح می کنند تا کشتار آنها را توجه نمایند و تلاش دارند مسلمانان و مسیحیان را در قبال هم قرار دهند و همچنین پایبندی مسلمانان به اسلام و مسیحی ها به مسیحیت را تضعیف کنند.
اسلام هراسی و یهودی ستیزی دو روی یک سکه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اسلام هراسی و یهودی ستیزی دو روی یک سکه
وی افزود اینان تلاش می کنند مثلا در فیلم های خود امپراتوری رم را به عنوان یک امپراتوری فاسد که مملو از همجنس بازها و دو جنس بازها و دگرباشها بود نمایش دهند (تا بگویند امپراتوری ای که مسیحیت را پذیرفت این امپراتوری بود).
بگفته کارگردان ایتالیایی هدف اصلی از ساخت این فیلم ها در آن است که مردم نسبت به کشتار و یا قتل عام این افراد حس بدی نداشته باشند.
در واقع به این می گویند سلطه کاپیتالیستی.
وی افزود در برخی موارد سرمایه گذاران بسیاری از این فیلم ها همان سازمان های اطلاعاتی هستند که می خواهند رفتار ایالات متحده در حمله به عراق و یا افغانستان و یا لیبی و یا… را موجه جلوه دهند.
وی اظهار داشت به این وسیله نه فقط آنها کشتار مردم بیگناه را می توانند در افکار عمومی خود توجیه کنند بلکه با ایجاد تفرقه بر منابع ثروت جهان نیز دست بیاندازند.
مثلا آنها با ایجاد تفرقه میان اکراینی ها تلاش داشتند بر منابع نفت اکراین در اروپا تسلط یابند.
بگفته وی بصورت تاریخی و قبل از فراعنه جوامع یهودی در بسیاری از امپراتوری ها از فراعنه مصر گرفته تا امپراتوری فارس و رم و عثمانی و روس و امپریالیم فعلی حضور داشتند و در همه دوران تاریخ نقش آنها مشترک بود، رسیدن به سلطه و نفوذ.
آنها بسیاری از امپراتوری ها را از نظر مالی حمایت می کردند تا هم منافع خود را حفظ کنند و هم اینکه بتوانند نفوذ و سلطه خود را بر این امپراتوری ها داشته باشند و در نهایت دیدیم که آنها حتی تامین کننده جنگ های جهانی اخیر شدند و کشورها را بدهکار خود کردند.
آقای ویدا اظهار داشت که برای تولید یک فیلم به فلسطین اشغالی رفته و متوجه شده که هدف صهیونیست ها فقط ایجاد سرزمین برای یهود نبوده بلکه به دنبال تسلط بر کل منطقه نیل تا فرات هستند.
آنها به حضرت عیسی مسیح و پاپ به عنوان دشمن نگان می کنند وبه همین دلیل مشاهده می کنیم که در همه فیلم های تولیدی شان می خواهند یک حس منفی در مورد حضرت مسیح به مردم القا کنند وکشیشان و شخصیت های تاریخی مسیحی را تخریب کنند.
ارتش ایران - اسپوتنیک ایران
پایان عمر صهیونیست ها
وی افزود دلیل نفرت صهیونیست ها از مسلمانان هم این است که مسلمانان به مسیحی ها احترام می گذارند وقرآن از حضرت مسیح و مادرش تعریف و تمجید کرده.
آقای ویدا افزود به نظرش هدف نهایی صهیونیست ها در این است که یک جنگ بزرگ میان مسلمانان و مسیحیان رخ دهد و هر دو نابود شوند.
وی افزود اینها همیشه روحانیون مسلمان ویا حتی کشیش های مسیحی را مروج تروریسم وتعصب و تندروی جلوه می دهند اما یکبار هم نشده که در مورد تعالیم مذهبی خود وی یا مثلا داستان های تلمود که قتل عام و کشتار زنان و کودکان و یا حتی قطع انگشت کودکان دشمن یهودیان جهت خونریزی آنها تا مرگ اشاره کنند.
آقای ویدا گفت من یک کارگردان هستم و بخوبی می توانم بگویم فیلم هفت دقیقه ای ای که از کشتار مسلمانان توسط آن تروریست نیوزیلندی تهیه شده بود برنامه ریزی و کارگردانی شده بود و جلوه های سمعی و بصری زیادی در همان هفت دقیقه وجود داشتند که نشان می دهد این یک تحرک فردی نبوده بلکه یک برنامه ریزی تروریستی پشت این ماجرا بوده و هست، جلوه های سمعی و بصری ویژه ای که نشان می دهد یک سازمان امنیتی وابسته به دولتی دشمن با مسلمانان و مسیحیان پشت پرده بوده.
وی افزود در این فیلم ما می بینیم که فردی می گوید "الله اکبر" و بعد "بوم" تیر اندازی شروع می شود، مگر الله فقط مال مسلمانان است، در کل خاورمیانه مسیحیان خدا را با نام الله صدا می زنند اما اینها می خواهند بگویند که الله مسلمانان با الله مسیحیان فرق دارد.
ایران هراسی و ایرانی ستیزی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران هراسی و ایرانی ستیزی
امروزه بحث نژادپرستی "آنتی سمتیک" به عبارت "ضد یهودیت" تبدیل شده در حالی که مردم خاورمیانه اکثرا از نژاد سامی هستند واین عنوان بر آنها نیز اطلاق می گردد و آنتی سمتیک ضدیت با مسلمانان و یا حتی مسیحیان خاورمیانه هم می تواند باشد.
چرا در کشورهای اروپایی از این عنوان نژاد پرستی فقط برای حمایت از یهودیان استفاده می شود و بحث تحریم و یا کشتار دیگر مردم این کشورها به عنوان نژاد پرستی تلقی نمی شود؟
وی گقت نصیحت من به همه مسلمانان این است که این روزها به غرب سفر نکنند چون تبلیغات انگلو-آمریکایی صهیونیستی فضای بسیار منفی ای را بر علیه شما ایجاد کرده.
وی اظهار داشت که یک فیلم در ایران تولید کرده و در حال حاضر در تهران است تا فیلمی را تولید کند که واقعیت ایران را برای جهانیان به نمایش بگذارد و با تبلیغات آنگلو- آمریکای صهیونیستی مبارزه کند وبزودی این فیلم ها در فستیوال ها نمایش داده خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала