هشدار سازمان هواشناسی ایران به مسافران نوروزی

© AFP 2023 / Ali Dehghan/Fars Newsهشدار سازمان هواشناسی ایران به مسافران نوروزی
هشدار سازمان هواشناسی ایران به مسافران نوروزی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان هواشناسی ایران به مسافران نوروزی هشدار داد از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی ایران در اخطاریه ای از وضعیت بارش های شدید و سیل آسا، طغیان رودخانه ها و احتمال خطرات ناشی از سیل در استان های مختلف در روزهای ششم و هفتم فروردین ماه خبر داد و به مسافران نوروزی برای مسافرت در این ایام در نقاط پربارش هشدار داد.

سیل - اسپوتنیک ایران
قربانیان سیل شیراز+ویدئو
سامانه بارشی فعال در نیمه غربی ایران، از بعدازظهر امروز و فردا به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور کشیده خواهد شد و روز چهارشنبه با گذر این سامانه از مناطق غرب و مرکز کشور، عمده فعالیت آن در شمال شرق و پاره‌ای از مناطق شرق و جنوب شرق ایران خواهد بود.

سازمان هواشناسی ایران برای روز سه‌ شنبه ششم فروردین ماه، بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان و رگبار و رعدوبرق و وزش بادشدید با احتمال سیلابی شدن مسیلها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و شرق تهران. همچنین بارش برف و باران در ارتفاعات و جاده های کوهستانی زاگرس و البرز پیش‌بینی کرده است.

در اخطاریه سازمان هواشناسی ایران، برای روز چهارشنبه هفتم فروردین بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان‌های خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس گزارش شده است.

در ادامه این اخطاریه آمده از این رو به هموطنان توصیه می شود ضمن توجه به اخبار و هشدارهای هواشناسی، در صورت ضرورت به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت نموده و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری نمایند.

سازمان هواشناسی ایران، به سازمان‌ها و ارگان های مرتبط توصیه کرده تا تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی و تامین امنیت مسافران نوروزی انجام دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала