نوسانات ارز و سکه و طلا در ایران

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر نوسانات ارز و سکه و طلا در ایران
نوسانات ارز و سکه و طلا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سال گذشته 97 به دلیل نوسانات در بازارهای ارز و سکه، ریسک سرمایه گذاری در آنها به شدت افزایش یافت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «اقتصادنیوز» در سال گذشته، ایران شاهد افزایش 340 درصدی قیمت سکه بود و سالی که بازارهایی مانند ارز و سکه و طلا نوسانات فراوان قیمت ها را تجربه کردند.بدین ترتیب این نوسانات سبب شد تا ریسک سرمایه گذاری در آنها به شدت افزایش یابد. قیمت ها در این سال به بالاترین میزان خود رسید و رقم 5میلیون و 500 هزار تومان برای خرید هر قطعه سکه تجربه شد.

شامپاین با گرده طلا در فروشگاه های تهران +ویدئو - اسپوتنیک ایران
شامپاین با گرده طلا در فروشگاه های تهران +ویدئو

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر درباره وضعیت این بازار در سال 97 گفت:«افزایش قیمت ها از ابتدای سال اتفاق افتاد. ثبت این رقم ها تاکنون سابقه نداشته است و از این تاریخ به بعد نرخ سکه وطلا در نوسان دایمی بود.در این تاریخ قیمت هر گرم طلای 18عیار تا 540هزار تومان افزایش یافت و نرخ ارز نیز تا 18هزار و 800تومان بالا رفت.

در حالی که شاهد سیر صعودی نرخ ها در بازار داخلی بودیم، قیمت اونس جهانی در سال گذشته به طور متوسط 2.1درصد کاهش یافت.نرخ ارز نیز در یک سال گذشته 245درصد بالا رفته است. نمی توان پیش بینی دقیقی در باره سال 98 داشت و باید دید برنامه های سال آینده بر کدام اولویت قرار است،‌تدوین شود و سیاست های اقتصادی شامل چه مواردی خواهد شد. بر اساس پیش بینی ها قیمت جهانی طلا می تواند تا 5درصد افزایش داشته باشد زیرا در سال 2019 شاهد کاهش 5درصدی میزان استخراج طلا در دنیا خواهیم بود که این مساله بر قیمت اونس جهانی تاثیر گذار خواهد بود.هرگونه نوسان قیمت های جهانی و نرخ ارز می تواند موجب نوسان قیمت سکه و طلا در بازار شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала