باران و برف در نقاط مختلف ایران را +عکس

© REUTERS / Toru Hanai باران شدید در ایران
باران شدید در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ارتفاعات بارش برف سبب لغزندگی جاده‌های کوهستانی می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سازمان هواشناسی ایران اعلام کرد که اکنون شاهد بارش شدید باران در همدان، کرمانشاه و مرکزی هستیم و انتظار داریم این سامانه بارشی به جز نوار شرقی ایران، سایر نقاط کشور را در برگرفته و سبب بارش باران و برف شود.

وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، شرق کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، غرب اصفهان، جنوب قم، شمال هرمزگان و جزایر خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود. رگبار، رعد و برق از پدیده‌های این سامانه بارشی در مناطق ذکر شده است و در ارتقاعات بارش برف سبب لغزندگی جاده‌های کوهستانی می‌شود و برای جاده‌های کوهستانی در استان‌های مرکزی، لرستان، چهار محال و بختیاری، زنجان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش خواهیم داشت و برای گیلان و غرب مازندران، آبگرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود.

​امروز و فردا به علت کولاک برف و احتمال وقوع بهمن، شرایط صعودهای کوهستانی در البرز و زاگرس توصیه نمی‌شود. همچنین برای شمال غرب، غرب و سواحل شمالی بارش پراکنده تداوم دارد و در سه روز آینده در مناطق سردسیر و مرتفع شمال غرب، زاگرس مرکزی و رشته کوه مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود. در دو روز آینده خلیج فارس مواج و طوفانی و دریای خزر از امروز تا صبح فردا مواج است و غرب و جنوب غرب امروز وزش باد شدید خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала