شکست مذاکرات روسیه و آمریکا در باره سوریه

© AP Photo / Shakh Aivazovبولتون
بولتون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه ها، بولتون را مقصر شکست مذاکرات روسیه و آمریکا در باره سوریه دانستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «واشنگتن پست»،مذاکرات روسیه و آمریکا در باره احیای توافق آتش بس در جنوب سوریه تا حد زیادی به دلیل موضع جان بولتون مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی در رابطه با خروج نیروهای آمریکایی به شکست انجامید.

در مقاله منتشره در نشریه نامبرده آمده است:«مذاکرات با روسیه در رابطه با احیای توافق آتش بس که در جریان آن خروج نیروهای آمریکا و ایران بررسی شده بود تا حد زیادی به این دلیل شکست خورد که بولتون اعلام داشت نیروهای آمریکایی تا زمانیکه تمام نیروهای ایرانی خاک سوریه را ترک نکنند، در سوریه باقی خواهند ماند.

تابستان سال 2017 نشریه «هاآرتس» نیز نوشت که اسرائیل، آمریکا و روسیه اوایل ماه ژوئیه 2017 یکسری مذاکرات محرمانه به انجام رساندند و در این مذاکرات موضوع آتش بس در جنوب سوریه و ایجاد منطقه غیرنظامی در مرز سوریه —اسرائیل و سوریه —اردن بررسی شد. مطابق با اطلاعات نشریه نامبرده، اسرائیل بر این نکته اصرار ورزید که این توافق باید موضوع حضور ایران در خاک سوریه را حل و فصل کند. اسرائیلی ها به روسیه و آمریکا اطلاع دادند که آن ها باید خواستار خروج نیروهای سپاه پاسداران ایران و جنبش «حزب الله» لبنان  و گروه های شیعه از سوریه بشوند.

نشریه نامبرده متذکر می شود که اسرائیل از توافق آمریکا و روسیه ناراضی است زیرا در آن حتی یکبارهم از ایران و یا «حزب الله» و حضور نیروهای ایرانی در سوریه نام برده نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала