سفر نتانياهو به آمريكا براى سپاسگذارى از ترامپ و رايزنى در خصوص ايران

© AP Photo / Sebastian Scheinerسفر نتانياهو به آمريكا براى سپاسگذارى از ترامپ و رايزنى در خصوص ايران
سفر نتانياهو به آمريكا براى سپاسگذارى از ترامپ و رايزنى در خصوص ايران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای تشکر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بخاطر اینکه بلندی های جولان را به عنوان بخشی از دولت یهود شناخته بود راهی واشنگتن شد.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ بار دیگر در برابر توافقات جهانی و توافقات انجام شده در قطعنامه های سازمان ملل متحد ایستاد و پنج شنبه در توئیتر خود نوشت: پس از 52 سال زمان آن فرا رسیده که ایالات متحده حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد،‌ که اهمیت استراتژیک و امینتی مهمی برای کشور اسرائیل و ثبات منطقه‌ دارد.

رسانه های محلی معتقدند که سند متناظر با این صحبت ترامپ می تواند در جریان سفر نتانیاهو که دوشنبه و سه شنبه با ترامپ برگزارمی گردد امضا شود.

نتانیاهو پیش از پرواز به واشنگتن گفت: "من می روم تا با ترامپ در مورد بلندی های جولان، اظهارت تاریخی او در مورد سوریه، فشار بر ایران، در مورد تحریم هایی که بازگردانده شده و تحریم هایی که قرار است اعمال شود و در مورد همکاری بی سابقه فی مابینمان در موارد امنیتی و اطلاعاتی صحبت کنم."

پیشتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفته بود: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از وضعیت بلندی های جولان سخن می گوید، حقوق مسلمانان را نادیده می گیرد و از چیزی صحبت می کند که مالکیت آن را در اختیار ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала