بازگشت سوریه در دستور کار اتحادیه کشورهای عرب قرار ندارد

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiبازگشت سوریه در دستور کار اتحادیه کشورهای عرب قرار ندارد
بازگشت سوریه در دستور کار اتحادیه کشورهای عرب قرار ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازگشت سوریه به اتحادیه کشورهای عرب در دستور کار این اتحادیه در تونس قرار ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، محمود عفیفی، سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در قاهره گفت: مسئله بازگشت سوریه به اتحادیه کشورهای عرب در دستور کار اجلاس سران (این اتحادیه) در تونس قرار ندارد.

سه کشور عربی سند نهایی اجلاس اتحادیه عرب  و اتحادیه اروپا را نپذیرفتند - اسپوتنیک ایران
سه کشور عربی سند نهایی اجلاس اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا را نپذیرفتند

جشن 30امین اجلاس اعراب برای 31 مارس در تونس برنامه ریزی شده است. 29 مارس وزرای امور خارجه کشورهای عرب به طور سنتی برای نشست آینده سران دولت‌ها و حکومت‌ها آماده می شوند.
به گفته عفیفی در دستور کار این نشست حدود 20 موضوع و مسئله تاثیر‌گذار بر منطقه از جمله موضوع فلسطین، بحران سوریه، لیبی و یمن، حمایت از صلح و توسعه در سودان، مداخله ایران در امور کشورهای عربی و مداخله ترکیه در شمال عراق ، امنیت عمومی اعراب قرار دارند. وی همچنین اظهار داشت: "مسئله بازگرداندن عضویت سوریه در این سازمان به طور رسمی حتی توسط یکی از طرفین مطرح نشده است و در برنامه اجلاس سران تونس قرار ندارد."
مشارکت دمشق در اتحادیه کشورهای عرب از ماه نوامبر 2011 به حالت تعلیق درآمده است. اکثر کشورهای عربی سفیران خود را از پایتخت سوریه فراخوانده و به تحریم اقتصادی علیه سوریه پیوستند. عربستان سعودی، قطر و تعداد دیگری از دولت‌ها در طول جنگ در این کشور، کمک های مالی و نظامی خود را به تشکیلات مسلح مخالف دولت سوریه ارائه دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала