ترکیه قصد آمریکا در رابطه با بلندی های جولان را محکوم کرد

© AP Photo / Andrew Harnikچاووش اغلو
چاووش اغلو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلاش آمریکا برای قانونی کردن عملیات اسرائیل،علیه تمامیت ارضی سوریه سمتگیری شده است.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام نمود که تلاش آمریکا برای قانونی کردن عملیات اسرائیل، علیه تمامیت ارضی سوریه سمتگیری شده است و حقوق بین المللی را نقض کرده به خشونت بیشتر در منطقه منجر خواهد شد.

چاووش اوغلو در صفحه خود در توییتر نوشت:«تمامیت ارضی کشور اصل بنیادی حقوق بین المللی است. ترکیه از تمامیت ارضی سوریه حمایت می کند».

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز اقدام آمریکا را محکوم کرده در توییتر نوشت:«تلاش آمریکا عملیات غیرقانونی اسرائیل در رابطه با اشغال سرزمین های فلسطین را قانونی کرده و برسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان، به معنای حمایت از سیاست اشغالگرانه و تعمیق درگیری ها خواهد بود».

اعلامیه ترامپ در آستانه سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به آمریکا و انتخابات قریب الوقوع در ماه آوریل در اسرائیل منتشر شد.

رئیس جمهور آمریکا در صفحه خود در توییتر نوشت:« پس از گذشت 52 سال، برای ایالات متحده آمریکا زمان آن فرا رسیده تا حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را که از اهمیت استراتژیکی و امنیتی برای کشور اسرائیل و ثبات منطقه ای برخوردار است، برسمیت بشناسد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала