گزارش و تحلیل

مسکو: بلندی های جولان از آن سوریه است

© AFP 2023 / Jalaa Mareyمسکو: بلندی های جولان از آن سوریه است
مسکو: بلندی های جولان از آن سوریه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ خواستار به رسمیت شناختن بلندی های جولان به عنوان سرزمین تحت حاکمیت اسرائیل شد. یک سیاستمدار ارشد روسی: مسکو هرگز با تعلق جولان به اسرائیل، موافقت نخواهد کرد.

اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری کورسور اسرائیل: مسکو، اسرائیلی ها را از داشتن ارتفاعات جولان منع کرده است. به گزارش ریانووستی روسیه، مسکو هرگز به رسمیت شناختن ارتفاعات جولان بعنوان بخشی از خاک اسرائیل را قبول نخواهد کرد. چنین بود بیانیه اولگ موروزوف، عضو کمیته بین الملل شورای فدراسیون، سنای روسیه.

واکنش ظریف به اظهارات ترامپ در مورد بلندی های جولان - اسپوتنیک ایران
واکنش ظریف به اظهارات ترامپ در مورد بلندی های جولان
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قبلا بخاطر شناخته شدن بلندی های جولان به عنوان قلمرو اسرائیل اظهار نظر کرد.موروزوف همچنین خاطرنشان کرد که ترامپ بدین سان جهانیان و دنیای عرب را سربسر گذاشته و هدف های خود را دنبال می کند.

هدف اول این است که اسرائیل به حد نزدیکتر به آمریکا پیوسته شود تا بداند که تنها متحد آن ایالات متحده است. سناتور روسی گفت: هدف دوم، تجزیه دنیای عرب است. اگر کسی چیزی نگوید این امر آنرا به ایالات متحده متصل می کند و وحدت عربی را در این موضوع تضعیف می کند. هدف سوم ایراد ضربه به سوریه و همکاری آن با روسیه است. همانطور که "کورسور" اعلام کرد، بیانیه جنجالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در 21 مارس نشان می دهد که "زمان آن رسیده است که ایالات متحده ارتفاعات گولان را بعنوان بخشی از خاک اسرائیل را به رسمیت بشناسد. این اعلامیه باعث شد که سیاستمداران اسرائیلی تشویق شوند.

چاووش اغلو - اسپوتنیک ایران
ترکیه قصد آمریکا در رابطه با بلندی های جولان را محکوم کرد
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در صفحه فیس بوک خود نوشت: "در زمانی که ایران سعی می کند سوریه را به پایگاهی برای نابودی اسرائیل تبدیل کند، رئیس جمهور ترامپ اقدام جدی می کند و حاکمیت اسراییل را در ارتفاعات گلان به رسمیت می شناسد. با تشکر از شما، رئیس جمهور ترامپ!

وزیر امور خارجه، اسرائیل کاتز، همچنین از اعلامیه رئیس جمهور دونالد ترامپ که ادعا کرد که دولت ایالات متحده حاکمیت اسراییلی را در جولان به رسمیت می شناسد، استقبال کرد. در بیانیه او آمده است: "این حادثه تقریبا 40 سال پس آن اتفاق افتاده که دولت مناخم بگین چنین تصمیم تاریخی را اتخاذ کرد. شناختن حاکمیت اسرائیلی جولان توسط اسرائیل، امنیت اسرائیل در منطقه و وضع آن را تقویت خواهد کرد. این گام واکنشی به تجاوز ایران از خاک سوریه خواهد بود و به عنوان یک پیام واضح برای اسد خدمت می کند که از نظام آیت الله ها حمایت می کند."

کورسور در پایان نوشت: لازم به ذکر است که اخیرا کرملین به طور مداوم برخورد خود نسبت به اسرائیل را سختتر کرده است و از گروه ها و کشورهایی حمایت می کند که هدفشان نابودی اسرائیل است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала