سازمان ملل متحد: وضعیت بلندی‌های جولان بدون تغییر باقی خواهد ماند

CC BY 3.0 / Escla / Border crossingpoint Golan highs (Cropped photo)سازمان ملل متحد: وضعیت بلندی‌های جولان بدون تغییر باقی خواهد ماند
سازمان ملل متحد: وضعیت بلندی‌های جولان بدون تغییر باقی خواهد ماند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد از عدم تغییر در وضعیت بلندی‌های جولان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، فرحان حق، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه به خبرنگاران گفت که شرایط مربوط به وضعیت بلندی‌های جولان مانند گذشته و بدون تغییر باقی می‌ماند.
حق در این خصوص اظهار داشت: وضعیت بصورت بسیار دقیق در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و در قطعنامه‌های مربوطه مجمع عمومی نشان داده شده است؛ وضعیت بلندی‌های جولان تغییری نکرده است.

به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان توسط ترامپ - اسپوتنیک ایران
به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان توسط ترامپ

مایا کوزانیچ، نماینده سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا اظهار داشت که این اتحادیه همچنان بلندی‌های جولان را بخشی از اسرائیل نمی شناسد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز گفت: تغییر در وضعیت بلندی‌های جولان، دور زدن شورای امنیت و نقض مستقیم قطعنامه های سازمان ملل است.
دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در صفحه توییتر خود نوشت: پس از 52 سال زمان آن فرا رسیده که ایالات متحده حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد،‌ که اهمیت استراتژیک و امینتی مهمی برای کشور اسرائیل و ثبات منطقه‌ دارد.
لازم به ذکر است که بلندی‌های جولان یکی از مناطق حساس نظامی در خاورمیانه به‌شمار می‌آید. اسرائیل در جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ بخش بزرگی از بلندی‌های جولان را که متعلق به سوریه است به اشغال خود درآورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала