گزارش و تحلیل

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است یا اسرائیل

© AP Photo / Evan Vucciترامپ رئیس جمهوری آمریکا است یا اسرائیل
ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است یا اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر کسی پوشیده نیست که نفوذ لابی اسرائیل در آمریکا بسیار زیاد است اما نکته قابل تامل این است که علیرغم ارادت همه روسای جمهوری آمریکا به نفوذ و ثروت این لابی ها، اما همیشه این روسای جمهوری سعی می کردند مقداری هم منافع آمریکا را نیز در تصمیمات خود لحاظ کنند.

ظاهرا آقای ترامپ تحت کنترل داماد یهودی خود و ارتباطات او با مقامات اسرائیلی قرار دارد و حاضر است همه منافع آمریکا را زیر پا بگذارد.
در حالی که کنگره آمریکا بیست سال پیش تصویب کرده بود سفارت آمریکا به قدس منتقل شود اما روسای جمهوری آمریکا از آن زمان زیر بار این تصمیم نرفتند چون منافع ملی آمریکا اقتضا نمی کرد این کار انجام شود، ولی مشاهده کردیم که هنوز عرق تلاش های انتخاباتی آقای ترامپ خشک نشده وی دختر و داماد خود را برای افتتاح سفارت آمریکا در قدس فرستاد تا آمریکا را بصورت مستقیم به نفع اسرائیل با مردم خاورمیانه درگیر کند.
بر کسی پوشیده نیست که آقای ترامپ بنا به خواسته اسرائیلی ها از برجام خارج شد و یک توافق بین المللی و مصوبه شورای امنیت را زیر پا گذاشت.

توئیتر جدید ظریف در رابطه با تصمیم ترامپ درباره جولان - اسپوتنیک ایران
توئیت جدید ظریف در رابطه با تصمیم ترامپ درباره جولان
حتی زمانی که آقای ترامپ اعلام کرد که تصمیم دارد نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کند وهیچ ارزشی برای نظر وزیر دفاع خود که یکی از مقامات عالیرتبه نظامی آمریکا نیز بود هم قایل نشد، دیدیم که با یک تشر اسرائیلی ها به خود آمد و در نهایت از نظر خود عقب نشینی کرد.
اخیرا نیز آقای ترامپ یک مصوبه دیگر سازمان ملل را زیر پا گذاشت و بلندی های اشغال شده جولان سوریه را جزئی از خاک اسرائیل دانست تا ارادت بیش از پیش خود نسبت به اسرائیلی ها را نشان دهد.
قطعا این اظهار نظر آقای ترامپ نفرت در منطقه مخصوصا بر علیه ایالات متحده دو چندان خواهد کرد و از این پس در هیچ طرح ویا گفتگویی که ایالات متحده بخشی از آن باشت دیگر هیچ کس آمریکا را به عنوان طرفی مستقل نخواهد شناخت و چه بسا همین اظهار نظر بسیاری را متقاعد کند که امید بستن به تصمیمات مجامع بین المللی و شورای امنیت بی معنی است و تنها راه آزادی سرزمین های اشغال شده همانا مبارزه مسلحانه می باشد.
نکته ای که می توان گفت توسط حزب الله لبنان کارایی خود را نشان داده و تنها راه نتیجه بخش پیش روی ملت های منطقه جهت آزاد سازی سرزمین های خود به حساب می آید.
همه این شواهد نشان می دهد که آقای ترامپ نه فقط مانند دیگر روسا و مقامات آمریکایی تحت تاثیر لابی های اسرائیلی است بلکه به نوعی به موم در دست آنها تبدیل شده و کاملا توسط آنها هدایت می شود.
این ماجرا می تواند شک و شبهه های زیادی را بوجود آورد که به چه دلیل یک رئیس جمهوری آمریکایی حاضر می شود منافع آمریکا را به اینگونه نادیده بگیرد ومنافع اسرائیل را بر منافع آمریکا ارجح بداند.
از زمانی که آقای ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شده بود تا به حال شبهه های زیادی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا مطرح شد اما هیچ کدام از تحقیقات تا به حال به نتیجه ای نرسید.
چاووش اغلو - اسپوتنیک ایران
ترکیه قصد آمریکا در رابطه با بلندی های جولان را محکوم کرد
بسیاری باور دارند که روس ها مدارک و اسنادی از آقای ترامپ در اختیار دارند که توسط آنها از او باج گیری می کنند، اما شواهد و رفتار های آقای ترامپ به هیچ وجه نشان نمی دهد که ایشان تحت تاثیر روسیه قرار دارد.
در مقابل تصمیمات متهورانه آقای ترامپ به نفع اسرائیل می تواند این شبهه ها را ایجاد کند که این اسرائیلی ها بودند که در انتخابات آمریکا به نفع آقای ترامپ دخالت کردند و او را به کرسی ریاست جمهوری رساندند و آنها اسناد و مدارکی بر علیه او و یا خانواده اش در اختیار دارند که می توانند توسط آن از رئیس جمهوری آمریکا باج گیری کنند.
البته این ماجرا برای آمریکایی ها بسیار مسبوق به سابقه است و در طول تاریخ آمریکا دیدیم که وقتی روسای جمهوری آمریکا مقداری با اسرائیلی ها چپ افتادند یا دچار سرنوشت آقای جان اف کندی شدند و یا دچار سرنوشت آقای کلینتون.
هنوز تا به حال هم کسی نتوانسته یک توضیح منطقی بدهد که چگونه رسانه های وابسته به لابی های اسرائیلی در آمریکا توانستند به فیلم واسناد و مدارکی از رابطه آقای کلینتون با خانم مونیکا لوینسکی در دفتر رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید به دست بیاورند.
جایی که مصطلحا باید امن ترین مکان ضد جاسوسی درجهان به حساب آید.
تنها توجیهی که اینجا وجود دارد این است که سازمان های اطلاعاتی و امنیتی خود آمریکا این ماجرا را لو داده باشند و قطعا آنها نیز با توجیه اسرائیلی ها چنین کاری را انجام دادند تا آقای کلینتون که به دنبال راه حل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی بود و بر اسرائیلی ها فشار می آورد که این راح حل را قبول کنند، را به " بیت الطاعه" برگردانند.
و همین هم شد، آقای کلینتون به یکباره متوجه شد که علیرغم اینکه رئیس جمهوری ابر قدرتی مانند آمریکا است اما این اسرائیلی ها هستند که در آمریکا حکومت می کنند و نه او.
امروزه هم ظاهرا به جای اینکه سازمان های اطلاعاتی و امنیتی و قضائی آمریکا وقت خود را تلف کنند و به دنبال اسناد و مدارک در مورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا باشند باید به دنبال تحقیق در مورد دخالت اسرائیل در انتخابات آمریکا باشند چون ظاهرا آقای ترامپ بیش از اینکه به دنبال منافع آمریکا باشد به دنبال منافع اسرائیل است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала