ترکیه محل استقرار سامانه اس-400 را اعلام کرد

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه محل استقرار سامانه اس-400 را اعلام کرد
ترکیه محل استقرار سامانه اس-400 را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین سامانه‌های اس-400 روسیه در پایگاه هوایی شمال غربی آنکارا مستقر خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه «ینی شفق» به نقل از منابع نظامی نوشت؛ سامانه‌های اس-400 ساخت روسیه که توسط ترکیه خریداری شده است، اولین بار در پایگاه هوایی اکینچی واقع در شمال غربی آنکارا مستقر خواهند شد.

ژنرال امریکایی: اس 400 در ترکیه خطری برای اف 35 است - اسپوتنیک ایران
ژنرال امریکایی: اس 400 در ترکیه خطری برای اف 35 خواهد بود
بنابر گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای، پایگاه هوایی اکینچی مقر اصلی استقرار پدافند‌های هوایی روسیه خواهد بود، اما پس از استقرار اولیه سامانه‌های اس-400 در پایگاه هوایی اکینچی، ممکن است کار انتقال آن‌ها به دیگر مناطق صورت بگیرد.

ماه گذشته وزارت خارجه آمریکا فروش سامانه موشکی پاتریوت به ارزش 3.5 میلیارد دلار را به ترکیه مورد تائید قرار داد. آنکارا در پاسخ اعلام کرد خرید سامانه موشکی پاتریوت را مدنظر قرار خواهد داد، اما این موضوع بر قرارداد خرید اس-400 از روسیه تاثیری نخواهد داشت. روز پنج شنبه نیز مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد در نظر گرفتن خرید سامانه موشکی پاتریوت اگر به معنای لغو قرارداد خرید اس-400  باشد، غیرممکن است.

سال گذشته میلادی وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به نمایندگان کنگره این کشور اعلام کرد به ترکیه هشدار داده است اگر همچنان به خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه اصرار داشته باشد، از برنامه خرید جنگنده‌های پنهانکار اف-35 آمریکا کنار گذاشته می‌شود. در گزارش پنتاگون به کنگره تأکید شد فروش جنگنده‌های اف-35 به ترکیه تا زمان آماده‌سازی گزارش پنتاگون درباره روابط ترکیه و آمریکا ظرف 90 روز آینده ممنوع است.

با وجود هشدار‌های پیاپی آمریکا، ترکیه پیش از این آشکارا اعلام کرد خرید سامانه اس-400 از روسیه را نهایی کرده است و تحویل آن در ماه ژوئیه 2019 آغاز خواهد شد. آنکارا همچنین قرار است 116 فروند جنگنده اف-35 از آمریکا خریداری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала