اعتراض پاکستان به هند

© AP Photo / Anjum Naveedاعتراض پاکستان به هند
اعتراض پاکستان به هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت پاکستان در اعتراض به اقدام دادگاه هند مبنی بر تبرئه چهار متهم اصلی حمله به مسافران پاکستانی قطار بین دو کشور در سال 2007، سفیر دهلی نو را در اسلام آباد احضار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که قائم مقام معاون این وزارتخانه با احضار 'آجی بساریا' سفیر هند،مراتب نگرانی جدی اسلام آباد را نسبت به تبرئه متهمان اصلی پرونده حمله تروریستی به قطار مشترک مسافربری 'سمجهوتا' در خاک هند که در جریان آن 44 مسافر پاکستانی کشته شدند، به دیپلمات ارشد هندی ابلاغ کرد.
در این بیانیه آمده است: دولت پاکستان از هند انتظار دارد تا اقدام های لازم را برای شناسایی و مجازات افرادی که در حمله تروریستی به مسافران پاکستانی قطار سمجهوتا دست داشتند، انجام دهد.
وزارت امور خارجه پاکستان یادآورشد که آزادی متهمان پرونده حمله به قطار سمجهوتا پس از 11 سال از وقوع این حادثه تلخ، اعتبار نظام قضایی هند را زیر سوال می برد.
روابط دهلی نو و اسلام آباد بطور سنتی تیره است. دو کشور دچار اختلافات سیاسی، تاریخی و ارضی هستند و از جمله در رابطه با موقعیت حقوقی کشمیر اختلاف دارند که پس از کسب استقلال هند در سال 1947 و به دنبال ظاهر شدن دو کشور مستقل هند و پاکستان به دو بخش تقسیم شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала