طرح مشترک روسیه و امریکا برای جستجوی حیات در سیاره زهره

© NASAطرح مشترک روسیه و امریکا برای جستجوی حیات در سیاره زهره
طرح مشترک روسیه و امریکا برای جستجوی حیات در سیاره زهره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه و امریکا در چارچوب یک طرح مشترک تحت عنوان" Venera-D" به جستجوی علایم حیات در میان ابرهای زهره خواهد پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خانم لودمیلا زاسوا، رهبر روس گروه علمی کاری برای اجرای طرح " Venera-D" اعلام کرده و گفت:" احتمال زیادی وجود دارد که طی دو میلیارد سال اول موجودیت سیاره زهره که خورشید جوان هنوز خیلی تابان نبود و زهره در باصطلاح ناحیه قابل سکونت یعنی در چنان فاصله ای از خورشید قرار داشت که وجود آب مایع در آنجا ممکن بود، نوعی حیات ابتدایی در سطح زهره به وجود آمده باشد".
به گفته وی دیرتر اثر گلخانه ای سطح زهره را داغ کرد اما شاید حیات ابتدایی در ابرهای این سیاره باقی مانده باشد.
زهره – سیاره روسی+ فیلم - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
زهره – سیاره روسی+ فیلم
دانشمند روس در توضیح دلایل همکاری امریکا با روسیه در چارچوب این طرح، ملاحضات اقتصادی و تجارب اتحاد شوروی را ذکر کرد که کاوشگرانش ده بار در سطح زهره فرود آمده بودند. 
خانم زاسوا اعلام کرد در حال حاضر دانشمندان برای آغاز کارهای تجربی و طراحی آماده هستند. "روس کاسموس"، آژانس فضایی روسیه ، به عنوان گزینه اصلی در حال بررسی ساخت فضا پیما هایی برای کار در مدار زهره و فرود در سطح سیاره زهره و کار در انجا به مدت دو تا سه ساعت است. همچنین استفاده از ایستگاه کوچک ساخت ناسا است که قادر است طی 60 شبانه روز در سطح زهره کار کند.
علاوه بر این ممکن است یک آزمایشگاه ویژه در حومه مسکو شرایط در سطح سیاره زهره را شبیه سازی می کرد،بازسازی شده و برای آزمایش تجهیزات مورد استفاده در طرح به کار برده شود.
ممکن است علاوه بر روسیه و امریکا، ژاپن، ایتالیا و آلمان نیز در طرح " Venera-D" شرکت کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала