علاقمندی SCO به همکاری چند جانبه با ایران

© AP Photo / Elizabeth Dalzielعلاقمندی SCO به همکاری چند جانبه با ایران
علاقمندی SCO به همکاری چند جانبه با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان همکاری شانگهای (SCO) به همکاری چند جانبه با ایران که اکنون دارای مقام کشور ناظر در این سازمان می باشد، علاقمند است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر نوروف، دبیر کل سازمان همکاری شانگهای، امروز در یک کنفرانس خبری ضمن اعلام این مطلب افزود در حال حاضر دو طرف "دارای رویکرد های بسیار نزدیکی نسبت به تعداد زیادی از مسائل بوده و کشورهای عضو SCO به همکاری تجاری ـ اقتصادی خود با ایران گسترش بخشیده و طرح های دور و درازی را برای اجرای تاسیسات زیر ساختی در منطقه تدوین می کنند".
ایران، شریک مطمئنی برای سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران
ایران، شریک مطمئنی برای سازمان همکاری شانگهای
آقای نوروف تاکید کرد اعضای سازمان همکاری شانگهای معتقدند باید درباره عضویت کامل ایران در این سازمان وحدت نظر حاصل شود. مخصوصاً که تحریم های بین المللی علیه ایران لغو شده اند. 
نوروف خاطرنشان ساخت برخورد مثبت کشورهای عضو SCO نسبت به مسئله عضویت کامل ایران در این سازمان از جمله در اعلامیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در چینگدائو ابراز شده که حمایت کامل آنها از برجام ابراز می شود.
سازمان همکاری های شانگهای که در سال 2001 بنیان گذاری شده ، متشکل از چین، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان و همچنین هند و پاکستان است که روز 9 ژوئن سال 2017 به عضویت کامل این سازمان در آمدند. همچنین در حال حاضر افغانستان، ایران و بلاروس دارای مقام کشورهای ناظر و آذربایجان، ارمنستان ، کامبوج، نپال، ترکیه و سری لانکا، شریک های گفتگو با سازمان همکاری شانگهای هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала