پنتاگون چگونه آمریکا را ورشکست می کند؟

CC0 / Pixabay / پنتاگون چگونه آمریکا را ورشکست می کند؟
پنتاگون چگونه آمریکا را ورشکست می کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان وایت هد، موسس و رئیس موسسه رادرفورد امریکا آژیر خطر را به صدا در آورده و مجتمع صنایع نظامی ایالات متحده را در بالا رفتن بدهی های کشور خود مقصر می داتند چون این نهاد با کمک سیاستمداران فاسد و پیمانکاران وابسته مقدار هرچه بیشتری از اعتبارات بودجه را می بلعد.

درخواست 2.6 میلیادر دلاری پنتاگون جهت ایجاد سلاح های هایپر سونیک - اسپوتنیک ایران
درخواست 2.6 میلیادر دلاری پنتاگون جهت ساخت سلاح های هایپر سونیک
به گزارش اسپوتنیک، جان وایت هد ادعا می کند که دولت آمریکا همه ساله بیشتر از مالیات هایی که می گیرد، پول خرج می کند و به این خاطر واشنگتن مجبور است برای ادامه تامین مخارج نظامی روزافزون خود از کشورهای دیگر وام بگیرد و این درحالی است که بهداشت و آموزش در آمریکا به خاطر کمبود بودجه در وضع ناگواری به سر می برند.
به عقیده موسس و رئیس موسسه رادرفورد، وزارت دفاع آمریکا بطور عمدی بودجه ذفاعی را افزایش می دهد تا هر سال وجوه بیشتر و بیشتری را تقاضا کند. وی به عنوان نمونه مخارج ناموجه گزارش سازمان غیر انتفاعی آمریکایی Open the Government را ذکر می کند که طبق آن پنتاگون وجوه عظیمی را برای خریدهای غیر دفاعی مصرف می نماید. مثلاً خرید مبل هایی به قیمت هرکدام 9241 دلار ، آلات موسیقی به قیمت 1.7 میلیون دلار، گوشی های هوشمند و تبلت های اپل به قیمت 7.7 میلیون دلار، وسایل ورزشی به قیمت 9.8 میلیون دلار و خوراک دریایی به قیمت 4.6 میلیون دلار ذکر می شود.
دولت امریکا از سال 2001 برای اجرای عملیات جنگی در خارج از این کشور حدود 4.7 تریلیون دلار خرج کرده است و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز 11 مارس از کنگره درخواست کرده، 750 میلیارد دلار برای مخارج نظامی تخصیص دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала