بررسی خطر ایرانی در اسرائیل

© AFP 2023 / Andrew Harnikسفر خاورمیانه ای پمپئو
سفر خاورمیانه ای پمپئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو موضوع «خطر ایرانی» را در اسرائیل،لبنان و کویت به بحث خواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا سفر خاورمیانه ای خود را روز 19 ماه مارس آغاز می کند و قصد دارد در جریان آن از لبنان،اسرائیل و کویت دیدن کند.

سفر پمپئو از 19 تا 23 ماه مارس ادامه خواهد داشت و یکی از موضوعات مرکزی این بحثها «خطر ایرانی» خواهد بود. دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها از قصد خود برای تشکیل ائتلاف «کشورهای بامسئولیت» برای مبارزه با ایران صحبت کرده است. واشنگتن پس از خروج از توافقنامه هسته ای«برجام» در ماه مه سال 2018، تمام تحریم های قبلی علیه ایران را احیا کرد. پمپئو در اسرائیل با نتانیاهو و دیگر کارمندان عالیرتبه ملاقات خواهد کرد.

وی گفت:«ما در باره مسائل منطقه ای، چالش های منطقه ای ناشی شده از ایران و شبکه های ایرانی برای اسرائیل و آمریکا صحبت خواهیم کرد». در وزارت امور خارجه آمریکا متذکر شدند که پمپئو در بیروت ضرورت تصمیمگیری مستقلانه مقامات لبنان به نام ملت لبنان را به بحث خواهد گذاشت. مهمترین موضوع مقابله با نفوذ و تأثیرگذاری ایران در منطقه و جنبش «حزب الله» خواهد بود که علیه آن نیز تحریم های زیادی وضع شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خاطرنشان نمود:«در جریان این بحث ها، وزیر امور خارجه بطور مستقیم به بررسی مسائل مرتبط با ایران و حزب الله لبنان، فعالیت غیرقانونی، رفتار تهدید آمیز و اقدامات غیرقانونی آنها خواهد پرداخت».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала