احتمال شکایت ایران از آمریکا در دادگاه های بین المللی

© Photo / President of the Islamic Republic of Iran websiteاحتمال شکایت ایران از آمریکا در دادگاه های بین المللی
احتمال شکایت ایران از آمریکا در دادگاه های بین المللی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران از احتمال شکایت از دولت آمریکا در دادگاه های بین المللی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، تاکید بر اینکه باید با مقاومت به آمریکا بفهمانیم مسیرش اشتباه است، اظهار کرد: کسی که جلوی دارو و مواد غذایی را می‌گیرد، جانی است و دستگاه قضائی، سران آمریکا و طراحان تحریم را به خاطر جنایت علیه بشریت، در داخل و خارج تحت پیگرد قرار دهد.

روحانی: تحریم‌های آمریکا جنگ روانی است - اسپوتنیک ایران
روحانی: تحریم‌های آمریکا جنگ روانی است
رئیس جمهور ایران درباره توافق هسته‌ای ایران با کشورهای قدرتمند، گفت: در یک توافق بسیار مهم یک خدمت بی‌نظیر و تاریخی به ملت انجام دادیم. ما در این توافق کشور را از فصل 7 منشور ملل متحد نجات دادیم که هیچ چیزی با این اقدام قابل مقایسه نیست.

حسن روحانی نسبت به خروج یکطرفه آمریکا از برجام و توافق هسته‌ای گفت: البته همه دنیا بجز 2 ، 3  کشور این کار آمریکایی‌ها را تقبیح و در مقابل، بخاطر همکاری ایران با شورای امنیت و سازمان ملل ما را تشویق کردند.

رئیس جمهور ایران افزود: دستگاه قضائی، سران آمریکا و طراحان تحریم را به خاطر جنایت علیه بشریت، در داخل و خارج باید تحت پیگرد قرار دهد. ما باید ابتدا در دستگاه قضائی خودمان این شکایت را مطرح کنیم که آمریکا با تحریم‌های خود و کسانی که او را یاری می‌دهند، علیه بشریت جنایت می‌کنند و باید محاکمه شوند و سپس آن را از دادگاهی بین‌المللی بخواهیم.

روحانی با اشاره به اینکه آمریکا حکم دادگاه بین‌المللی لاهه مبنی بر اینکه آمریکا حق تحریم را ندارد نقض کرده و به آن گوش نکردند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها حتی قطعنامه شورای امنیت را نیز نقض کردند و در روابط تجاری خود با چین و اروپا هم بسیاری از معاهدات را زیر پا گذاشتند؛ امروز حکومتی در آمریکا روی کار است که همه معاهدات را زیرپا می‌گذارد و تنها در رابطه با برجام نقض عهد نکرده و اینها را جنایتکار علیه بشریت می‌دانیم.

رئیس جمهور ایران افزود: آن کسانی که از رسیدن غذا و دارو و نهاده‌های کشاورزی به دست مردم جلوگیری می‌کنند، به مردم ایران و دیگر کشورهای همسایه و تجار دیگر ظلم می‌کنند و ما این اقدامات را جنایت علیه سلامت ملت و محیط زیست مردم می‌دانیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала