پنتاگون ادامه حضور هزار نیروی آمریکایی در سوریه را رد کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پنتاگون ادامه حضور 1000 نیروی آمریکا در سوریه را رد کرد
پنتاگون ادامه حضور 1000 نیروی آمریکا در سوریه را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گزارش رسانه ها درباره حفظ هزار نفر از نیروهای این کشور در سوریه را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون گزارش برخی از رسانه ها درباره ادامه حضور 1000 نفر از نیروهای این کشور در سوریه را رد کرده و تاکید کرد که تغییری در روند خروج نیروها آمریکا از سوریه ایجاد نشده است.

ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: گزارش‌ رسانه ها درباره این موضوع که آمریکا در حال آماده کردن برنامه ای برای ادامه حضور 1000 نفر از نیروها و پرسنل این کشور در سوریه است، حقیقت ندارد.

روزنامه وال‌استریت‌ ژورنال گزارش داده بود که آمریکا تصمیم دارد که به همکاری خود با نیروهای کرد سوریه بدون توجه به تهدیدهای ترکیه ادامه دهد و براساس این تصمیم آمریکا 1000 تن از نیروهای خود را در سوریه حفظ خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، مذاکرات طولانی دولت امریکا با ترکیه و متحدان اروپایی و تشکیلاتی که واشنگتن از آنها در سوریه حمایت می‌کند در دستیابی به توافقی در زمینه ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه که بخشی از طرح دونالد ترامپ برای خروج از سوریه است، به شکست انجامید.

دونالد ترامپ، رئس جمهور آمریکا در 19 دسامبر سال گذشته از خروج حدود 2 هزار سرباز آامریکایی از سوریه خبر داد و مدعی پیروزی کامل بر داعش* شد.

در نهایت کاخ سفید گفت پس از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه یک «نیروی کوچک حافظ صلح» این کشور در سوریه باقی خواهد ماند. این نیرو قرار بود شامل 200 پرسنل آمریکایی بشود اما بعد این شمار به 400 تن افزایش یافت.

 

* گروهک ممنوعه در فدراسیون روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала