راز سالم‌تر بودن اسپانیایی‌ها از بقیه دنیا

© Fotolia / Lsantilliراز سالم‌تر بودن اسپانیایی‌ها
راز سالم‌تر بودن اسپانیایی‌ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزی 5 قاشق زیتون، راز زیبایی و سلامت اسپانیایی ها در جهان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرانیان یو کی، اسپانیایی‌ها سالم‌تر از همه مردم دنیا زندگی می‌کنند و شاخص آماری "امید به زندگی" نیز در آن‌ها بالاتر است. 
تاثیر مصرف برنج در لاغری - اسپوتنیک ایران
تاثیر مصرف برنج در لاغری
خبرگزاری بلومبرگ در پی یک بررسی مطالعاتی اسپانیا را کشور برتر از نظر سلامت در جهان خوانده و می‌گوید، در این زمینه این کشور توانسته از ایتالیا نیز پیشی بگیرد، در حالی که در سال ۲۰۱۷ این کشور از این نظر در رده ششم قرار داشت. آلمان در حال حاضر در رده ۲۳ قرار دارد.
در این کار تحقیقاتی عادات روزمره مردم ۱۶۹ کشور مورد سنجش قرار گرفت. رمز موفقیت اروپایی ها تغذیه مدیترانه‌ای امده از اسپانیایی‌‌ها دانست؛ 
توصیه: پنج قاشق روغن زیتون در هر روز
روغن زیتون را اصلی‌ترین عنصر تغذیه مدیترانه‌ای می‌داند.
سبزیجات، میوه و حبوبات
ماتیاس شولتسه از بنیاد پژوهش تغذیه‌‌ آلمان می‌گوید، در اسپانیا مصرف گوجه‌فرنگی، میوه، سبزیجات و حبوبات بسیار بیش‌تر از آلمان است و روغن گیاهی بر سایر روغن‌ها ارجحیت دارد. بالاترین "امید به زندگی" در اتحادیه اروپا
در عرصه جهانی در سال ۲۰۱۶ اسپانیا در فهرست "امید به زندگی" در رده چهارم قرار داشت و فقط سه کشور ژاپن، سوئیس و سنگاپور توانسته بودند در این زمینه از این کشور جلو بزنند.
در حقیقت به عقیده برخی، نه تنها‌ تغذیه بلکه آفتاب، خواب نیمروزی، پیاد‌ه‌روی،ارتباطات کلامی و اجتماعی و تفریح دستورالعملی است که می‌توان برای یک زندگی سالم و طولانی توصیه کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала