اختراع دست مصنوعی راحت و ارزان توسط دانشجوی سوری +فیلم

© Sputnik / Ali Suleimanاختراع دست مصنوعی راحت و ارزان توسط دانشجوی سوری +فیلم
اختراع دست مصنوعی راحت و ارزان توسط دانشجوی سوری +فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای اولین بار در سوریه دست برقی تولید کاملا داخلی ساخته شد. این دست می تواند ۸۰ درصد کارهای یک دست واقعی را انجام دهد.

پروتز ۴۵۰ گرم وزن داشته و به خوبی وسایل را گرفته ، دست را نگه داشته و از آب نمی ترسد. فقط دو ساعت کافیست تا هدایت آنرا بیاموزید. این دستگاه ۱۰۰ هزار لیر (کمتر از ۲۰۰ دلار) قیمت دارد. چنین پروتز مهمی برای سوری ها توسط دانشجوی سوری سال دوم علی محمد الباقر طراحی شده است.
علی در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه دمشق تحصیل می کند. او به اسپوتنیک شرح داد که پس از مرگ برادرش در زمان جنگ تصمیم گرفت دکتر شود. امتیاز کافی برای دانشکده پزشکی بدست نیاورد برای همین مهندسی پزشکی را انتخاب کرد. او چند بار در نمایشگاه های متخصصین جوان شرکت کرد اگر چه استثای قانونی برای دانشجویان سال های پایین محسوب می شد.


مخترع جوان می گوید: « این دست امکان فشردن دست ، گرفتن قاشق، مسواک زدن، شستن، هدایت کردن ماشین را دارد. اگر فرد به هر دو دست مصنوعی عادت کند با قرار دادن پروتز می تواند بدون کمک کار کند. جنگ با تروریست ها پس از خود هزاران معلول برجای گذاشته است. به ویژه آسیب دیدگان زیادی بین نظامیان هستند. پروتز ها می توانند زندگی افراد را بهبود ببخشند.»
ساکن دمشق مانیفه زیدان اولین کسی است که پروتز جدید را امتحان کرد. در سال ۲۰۱۴ بمب تروریست ها به او آسیب رساند و پزشکان مجبور شدند دست راستش را قطع کنند.
نمونه تجربی دست که علی آنرا اختراع کرد یک ماه پیش به مانیفه هدیه داد. مانیفه به اسپوتنیک شرح داد: این دست سبکی است و به خوبی ابزار را نگه می دارد. اکنون من یک بار دیگر می توانم ورزش کنم. ماهیچه های دستم قوی تر شده و نشانه های آتروفی رفع شده اند. پروتز به سرعت شارژ می شود و ۲ ساعت کار می کند. من از آن خوشم می آید.»
اسناد برای ثبت اختراع فرستاده شده است. اکنون محمد منتظر اجازه برای افتتاح مرکز تولید پروتز دست است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала