کمپین نه به آجیل و عید همسان برای همه+ عکس،ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / کمپین نه به آجیل و عید همسان برای همه+ عکس،ویدئو
کمپین نه به آجیل و عید همسان برای همه+ عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با افزایش قیمت صد در صدی آجیل و خشکبار در شب عید و کمپین «نه به خرید آجیل» رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با اشاره به کاهش ۷۵ درصدی خرید آجیل در “ایران”، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال گرانی و قیمت نجومی پسته و آجیل و با به راه افتادن کمپین های «نه به خرید آجیل» در فضای مجازی، عموم مردم "ایران" تصمیم گرفتند که از تهیه و خرید آجیل و خشکبار برای سال نو خودداری کنند و به این ترتیب اعتراض خود را نسبت به گرانی این اقلام به اطلاع مسئولین برسانند.

به دنبال این وقایع و اتحاد مردم، رئیس اتحادیه آجیل در واکنش به کمپین های نه به خرید آجیل و خشکبار عنوان کردند در حالیکه "آمریکا" در محصول خشکبار به ویژه پسته رقیب "ایران" به شمار می رود و سالانه ۴۰۰ هزار تن پسته در "ایالات متحده" تولید می شود، معادل دو برابر تولید "ایران" در بهترین شرایط، اما خود آمریکایی ها پسته ایرانی را به دلیل بالا بودن کیفیت مصرف می کنند. بنابراین ایجاد کمپین های نه به خرید آجیل و خشکبار به نفع "آمریکا" است و این کمپین ها از آنجا هدایت می شوند؛ به طور مثال در شب چله نیز چنین کمپینی راه اندازی شد اما موفقیت آمیز نبود، زیرا مردم آجیل مورد نیاز خود را خریداری کردند.

و اما صحبت های ر ئیس اتحادیه آجیل واکنش های شدیدی را نسبت به خود داشت. یکی از مجریان تلویزیون نیز در پاسخ و واکنش به این صحبت ها، عنوان می کند با توجه به وضعیت دخل و خرج مردم و گرانی های پی در پی، مردم "ایران" توان خرید پسته ای با قیمت کیلویی ۳۰۰ هزار تومان را ندارند و نمی خرند و شما می توانید همه پسته تولیدی را بدون هیچ نگرانی صادر کنید.

مردم نیز در این باره نظرات بسیار نزدیکی به هم دارند و معتقدند نباید آجیل خرید و نه خورد.

کاربران همچنان در فضای مجازی برای نخریدن آجیل و پذیرایی از مهمان های نوروزی بدون آجیل اطلاع رسانی می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала