نامه گلایه‌آمیز نمایندگان مجلس درباره FATF

© Sputnik / Владимир Федоренко /  مراجعه به بانک تصاویر نامه گلایه‌آمیز نمایندگان مجلس درباره FATF
نامه گلایه‌آمیز نمایندگان مجلس درباره FATF - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان مجلس ایران نامه‌ گلایه‌آمیزی درباره FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جمعی از نمایندگان مجلس ایران نامه‌ای گلایه‌آمیزی از برخی عناصر دولت این کشور درباره FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کردند.
در این نامه آمده است که دولت ایران پس از قبول تعهد در قبال 41 الزام و خواست گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF، با تصور اینکه اجرای الزامات این گروه موجب تسهیل در روابط بانکی بین ایران و سایر کشورها می‌شود، بلادرنگ اقدام به اجرای الزامات گروه اقدام ویژه مالی به جز چهار مورد نموده است.

FATF  مانع از فروش نفت و دور زدن تحریم‌ها می‌شود - اسپوتنیک ایران
FATF مانع از فروش نفت و دور زدن تحریم‌ها می‌شود

در ادامه این نامه آمده است که بر اساس خواست گروه اقدام مالی FATF بانک‌های داخلی ایران از جمله شعب بانک کشاورزی نسبت به مسدود کردن وجوه و دارایی‌های اشخاص حقیقی و حقوقی که توسط آمریکا و اروپا به ‌بهانه تأمین مالی تروریسم تحریم شده‌اند، اقدام نمودند.
در این نامه همچنین از اصرار "عجیب" برخی عناصر برای تصویب دو کنوانسیون پالرمو و CFT که فقط دو الزام از الزامات چهل ‌و یک ‌گانه FATF است، گفته شده است.
در بند دیگری از این نامه نسبت به ورود دستی یا چمدانی ارزهای خارجی و دلار به داخل ایران و آزادسازی این امر پس از رسیدن دلار به مرز 20 هزار تومان اشاره شده است که پیش از این بر مبنای یکی از الزامات FATF ممنوع شده بود.
در انتهای این نامه نیز آمده است: ما نمایندگان از محضر رئیس و اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام تقاضا داریم قبل از اتخاذ تصمیم در خصوص «پالرمو» و CFT (دو لایحه باقی‌مانده از الزامات FATF) دستور فرمایید نتایج اجرای سایر الزامات چهل ‌و یک‌ گانه توسط دولت به حضور شما بزرگواران تقدیم گردد و نیز با بررسی دقیق پژوهشی، نتایج تصمیمات شتابزده در خصوص برجام و سایر تصمیمات و رفتارهای بین‌المللی دولت را مورد مداقه قرار دهند تا ملت ایران از یک سوراخ چند بار گزیده نشوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала