آموزش خلبانان بوئینگ ۷۳۷ مکس با آیپد بوده است

© REUTERS / Jason Redmondآموزش خلبانان بوئینگ ۷۳۷ مکس با آیپد بوده است
آموزش خلبانان بوئینگ ۷۳۷ مکس با آیپد بوده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌ها از آموزش خلبانان برای هدایت بوئینگ ۷۳۷ مکس با استفاده از آیپد خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، بسیاری از خلبانان بوئینگ 737 مکس به خوبی از ویژگی های این هواپیما مطلع نبودند و پرواز با مدل جدیدی را از طریق آیپد آموخته بودند.

گزارش خلبانان بوئینگ 737 مکس: اعلام 23 مشکل در طی 2 سال - اسپوتنیک ایران
گزارش خلبانان بوئینگ 737 مکس: اعلام 23 مشکل در طی 2 سال

همانطور که این روزنامه می نویسد، معمولا خلبانان ساعت‌ها بر روی هواپیماهای گران قیمتی که شبیه سازی پرواز را انجام می‌دهند، تمرین می‌کنند و ویژگیهای جدید را می‌آموزند.
به گزارش رسانه‌ها اتحادیه های خلبانان Southwest Airines و American Airines بارها از بوئینگ خواستار ساخت یک شبیه‌ساز برای مدل مکس شدند، اما این کمپانی و اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفتند که آمادگی بیشتر برای خلبانان لازم نیست و تنها کافی است آنها را از مشکلات بالقوه و نحوه کارکرد نرم افزار جدید مطلع نمود.
گرک بوین، رئیس انجمن خلبانان Southwest Airlines گفت: آنها هواپیما را ساختند و همچنان آن را طراحی ‌کردند. داده های لازم برای ایجاد شبیه ساز تنها زمانی که ایرلاین‌ها آماده پرواز بودند، در دسترس قرار گرفت.
علاوه بر این، طبق گزارش رسانه ها، گروهی از خلبانانی که بوئینگ 737 مکس را آزمایش کردند، یک راهنمای 13 صفحه ای در مورد تفاوت بین مکس و مدل پیشین 737، که شامل تغییر در نمایشگرها و موتورها است، تهیه کرده‌اند. اما در مواد آموزشی به برنامه جدید MCAS که در شرایط خاص دماغه هواپیما را به سمت پایین قرار می‌دهد، اشاره نشده است.
نمایندگان بوئینگ قول دادند که این سیستم را طی چند هفته بدون آموزش اضافی برای خلبانان درست کنند. پس از سقوط هواپیمای ایرلاین Lion Air، مشخص شد که MCAS ممکن است بدون دلیل و براساس داده‌های سنسورهای معیوب، عمل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала