پیام رئیس جمهور ایران در پی حادثه تروریستی نیوزیلند

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiپیام رئیس جمهور ایران در پی حادثه تروریستی نیوزیلند
پیام رئیس جمهور ایران در پی حادثه تروریستی نیوزیلند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در نیوزیلند، بر لزوم مقابله همه‌جانبه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران با انتشار پیامی حمله تروریستی در نیوزیلند را محکوم کرد. 

حمله به دو مسجد در نیوزلند، 48 کشته برجای گذاشت - اسپوتنیک ایران
حمله به دو مسجد در نیوزلند، دست کم 48 کشته برجای گذاشت
پیام رئیس جمهور ایران به شرح ذیل منتشر شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

حمله تروریستی و نژادپرستانه به نمازگزاران مسلمان در نیوزیلند، اقدامی سبعانه و دردناک بود که قلب همه مسلمانان جهان، انسان‌های آزاده و همچنین ملت ایران را جریحه‌دار ساخت.
این جنایت وحشیانه که منجر به شهادت و مجروح شدن شماری از نمازگزاران بی‌گناه و بی‌دفاع شد، نشانه دیگری بر لزوم مقابله همه‌جانبه با تروریسم و نفرت‌پراکنی نسبت به ادیان و اقوام، و همچنین اسلام‌هراسی رایج در غرب است که متأسفانه توسط برخی دولت‌های غربی نیز، بر آن دمیده می‌شود.
پوشش خبری غیر حرفه‌ای و غیرانسانی این جنایت تروریستی از سوی برخی رسانه‌های مدعی در غرب، سند دیگری بر نژادپرستی، استاندارد‌های دوگانه آن‌ها حتی در خصوص جان انسان‌ها است. این وحشی‌گری و ظلم آشکار، حادثه‌ای نیست که وجدان‌های بیدار و پایبند به ارزش‌های بشری، آن را فراموش کنند.
این جنایت نشان داد که تروریسم همچنان از معضلات مهم جهانی بوده و نیازمند مبارزه یکپارچه و رویکرد یکسان همه کشور‌ها علیه خشونت و افراطی‌گری در هر نقطه از جهان است و باید مجامع جهانی و به‌ویژه کشور‌های اسلامی در مقابل این جنایات ضد بشری، واکنش جدی نشان دهند و حامیان پیدا و پنهان این اقدامات را رسوا سازند.
دولت جمهوری اسلامی ایران همچنان مصمم به مبارزه قاطع با تروریسم و نژادپرستی است و اطمینان دارد در سایه وحدت و انسجام مسلمانان، این‌گونه توطئه‌های کور و بی‌هدف دشمنان، حاصلی جز بی‌آبرویی بیشتر آنان را در پی نخواهد داشت.
اینجانب ضمن محکومیت این فاجعه دهشتناک و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، این ضایعه غمبار را به همه مسلمانان جهان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای شهدای حادثه، علو درجات و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارم.
دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، رسیدگی به این عمل شنیع و درخواست دستگیری و محاکمه همه عاملان و آمران آن را مجدانه در عرصه بین‌المللی پیگیری خواهد نمود.

گفتنی است که رسانه های محلی نیوزیلند ظهر جمعه، 15 مارس، از وقوع حمله مسلحانه به دو مسجد در شهر کریست چرچ خبر دادند که بر اساس آخرین آمار در این حادثه 49 نفر کشته و 30 نفر زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала