آماده‌سازی سوریه برای فصل گردشگری

© Sputnik / Mikhail Alaeddinآماده‌سازی سوریه برای فصل گردشگری
آماده‌سازی سوریه برای فصل گردشگری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازسازی شهر تاریخی پالمیرا سوریه در آستانه شروع فصل گردشگری آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانا، مدیریت میراث باستانی شهر پالمیرا سوریه کار خود را برای بازسازی بقایای این شهر تاریخی و بازگرداندن ظاهر پیشین آن در آستانه شروع فصل گردشگری آغاز نموده است.

چرا مهاجرین سوری از بازگشت به پالمیرا می ترسند؟ - اسپوتنیک ایران
چرا مهاجرین سوری از بازگشت به پالمیرا می ترسند؟

در گزارش این شبکه آمده است که کارگاه‌های ترمیم و مسئولین پاکیزگی و نظم مدیریت میراث باستانی پالمیرا امروز به منظور تجزیه و تحلیل آوار به جا مانده در نتیجه حملات تروریست‌ها در خیابان‌های این شهر تاریخی و همچنین اشیاء تخریب شده در اثر فعالیت‌های تروریستی در محل حاضر شدند.
در ادامه این گزارش به این موضوع اشاره می‌شود که این کار به منظور بازگرداندن شکوه و جلال سابق به این شهر تاریخی و آماده سازی آن برای دریافت گردشگران قبل از شروع فصل گردشگری در حال انجام است.
اولین بنای بازسازی شده، آمفی تئاتر باستانی شهر است که یکی از جاذبه های اصلی پالمیرا بوده و در آن در زمان صلح جشنواره ها و کنسرت ها برگزار می‌شده است. بخش مرکزی آمفی تئاتر و ستون های چهارگانه تتراپیلون توسط ستیزه جویان داعش (گروه تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه) در طی اشغال پالمیرا در دسامبر 2016 و ژانویه 2017 منفجر شد.
پالمیرا نام شهری باستانی در استان حُمص سوریه و در ۲۱۰ کیلومتری دمشق است. ساکنان پالمیرا را آرامی‌ها، عموریان، عرب‌ها و اقلیتی از یهودیان تشکیل می‌دادند. پالمیرا زمانی در جهان باستان یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی جهان بود، این شهر تبلور هنر و معماری قرن‌های نخست و دوم به‌شمار می‌رود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала