پیگرد گرانفروشان در ایران

© Fotolia / Mara Zemgalieteمرغ
مرغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستان تهران: علیه گرانفروشان حتماً پرونده قضائی به اتهام گران فروشی کلان تشکیل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، دادستان تهران در رابطه با گرانفروشی اعلام کرد که برای کسانی که به نحو انبوه مرغ گران‌تر از قیمت مصوب 11500 تومان می‌فروشند حتماً پرونده قضائی به اتهام گران فروشی کلان تشکیل خواهد شد.

وی در جلسه کمیته مبارزه با گران فروشی گفت:«امروز آخرین جلسه کمیته مقابله با گران فروشی و ویژه بررسی قیمت مرغ بود و همانطور که تاکید شد در مسائل اقلام اساسی چهار حلقه تأمین کالا، نظارت، قیمت گذاری و توزیع رصد می‌شود که ما بیشتر در بخش توزیع و نظارت فعالیت داریم.

نظرات خیلی متفاوتی در رابطه با مرغ ارائه شد و آخرین قیمتی که توسط دوستان صمت و سازمان حمایت اعلام شد 11 هزار و 501 تومان است. متأسفانه مرغ به قیمت بالای 15، 16 هزار تومان عرضه می شد.بنابراین در مورد کسانی که به نحو انبوه مرغ گران‌تر از این قیمت می‌فروشند حتماً پرونده قضائی به اتهام گران فروشی کلان تشکیل خواهد شد.

مردم ما از این وضع نا به سامان قیمت‌های متفاوت ارز در استان‌ها رنج می‌برند و در استان‌ها چندین نرخ متفاوت دارد ارائه می‌شود در حالی که نهاده‌های آن با ارز 4200 تأمین می‌شود و تمام مرغداری‌ها از ارز دولتی استفاده می‌کنند؛ اما اینکه عده‌ای مرغ را گران‌تر از نرخ مصوب می‌دهند قابل توجیه نیست.

در خصوص گوشت چهار نفر، در خصوص ارز 29 نفر، در پتروشیمی 18 نفر، در لاستیک چهار نفر، در مسائل مرتبط با کنترل قیمت‌ها چهار نفر، در گمرک 7 نفر و در سایر موارد نیز شش نفر بازداشت شدند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала