ظریف: اسلام‌ هراسی ‌را فورا متوقف‌ کنید

© REUTERS / Denis Balibouse ظریف: اسلام‌ هراسی ‌را فورا متوقف‌ کنید
ظریف: اسلام‌ هراسی ‌را فورا متوقف‌ کنید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران برای دومین بار به اقدام تروریستی اخیر در نیوزلند واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با هشتگ اسلام‌ هراسی ‌را فورا متوقف‌ کنید، برای دومین بار به اقدم تروریستی اخیر در نیوزلند واکنش نشان داد.
این مقام عالی رتبه دستگاه دیپلماسی ایران در حساب توئیتری خود نوشت: مردم ایران از اقدام تروریستی امروز در کریست چرچ نیوزیلند عمیقاً متأثر و خشمگین شدند؛ ولی ما متعجب نیستیم.
ظریف در ادامه می‌نویسد: به عنوان مردمی که مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا هستند و دخترانشان نمی‌توانند در صورت حضور در مدارس فرانسوی واجبات دینی خود را رعایت کنند، ما ایرانی‌ها به خوبی می‌دانیم که نژادپرستی و نفرت از اسلام چه عواقبی دارد.

لازم به ذکر است که 15 مارس به دو مسجد در شهر کریست چرچ حمله تروریستی صورت گرفت که در رابطه با آن 4 نفر دستگیر شده اند. در پی این حمله حدود 50 نفر جان خود را از دست داده و ده‌ها نفر نیز مجروح شدند. پلیس نیوزیلند هویت عامل این حمله تروریستی را «برنتون تارانت» معرفی کرده است.

شایان ذکر است که حملات تروریستی روز جمعه به دو مسجد در نیوزلند، در این کشور بی سابقه اعلام گردیده و گفته شد که این حملات بدترین حمله‌ای بود که نیوزیلند تا به امروز دیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала