حکم بازداشت 20 سعودی از سوی اینترپل

© Photo / Roslan Rahmanاینترپل
اینترپل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اینترپل حکم بازداشت 20 سعودی در رابطه با قتل خاشقجی را صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «ان تی وی»،اینترپل به درخواست ترکیه حکم بین المللی بازداشت 20 شهروند عربستان سعودی متهم به قتل جمال خاشقجی خبرنگار منتقد سعودی را صادر کرد.

این حکم به درخواست دادستانی استانبل صادر شده است. دادستانی استانبول اعلام کرد که قتل خاشقجی عمدی بوده و بدن خبرنگار تکه تکه و بعد از بین برده شده است. ترکیه از عربستان سعودی می خواهد مقصران در این جنایت و اطلاعات در باره  محل دفن خاشقجی ارائه شود.

مطابق با اعلامیه دادستانی کل عربستان، 21 نفر در رابطه با قتل خاشقجی بازداشت شده اند. برای 5 نفر  از شرکت کنندگان اصلی این جنایت حکم اعدام از سوی دادستانی عربستان درخواست شده است.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است.

پیشتر منابع خبری ترکیه فاش کردند، آنکارا یک فایل صوتی 15 دقیقه‌ای جدید از مناقشه اعضای تیم ترور بر سر چگونگی قتل خاشقجی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول در اختیار دارد. رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص این فایل گفته بود که فایل صوتی قتل جمال خاشقجی به قدری هولناک بود که حتی افسر اطلاعاتی عربستانی را نیز که به آن گوش داده بود، شوکه کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала