آداب بازدید نوروزی +عکس

© Sputnik / Somayeh Pasandideآداب بازدید نوروزی +عکس
آداب بازدید نوروزی +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باید و نباید های دید و بازدید نوروزی!

به گزارش اسپوتنیک، رعایت چند نکته از آداب معاشرت در نوروز سبب می شود تا از کنار هم بودن لذت بیشتری ببریم.
خوب است که از ارسال پیام تبریک کیلویی خودداری کنیم. پیام های "ارسال به همه" قطعا فقط باعث خوشحالی مخابرات می شود. اگر کسی برایمان عزیز است جداگانه به او پیام بدهیم.
بوسیدن در دید و بازدید نشانه صمیمیت نیست. ممکن است ما دوست داشته باشیم کسی را ببوسیم اما آیا او هم دوست دارد؟ به زور همدیگر را نبوسیم!
ادکلن ممکن است لباس ما را خوشبو کند اما خوب است که مرتب حمام کنیم و البته یادمان نرود ادکلن کار خمیر دندان را نمی کند.
خوب است که در گپ و گفت ها نگوییم: بی معرفت یکسال گذشته کجا بودی؟ چرا خبری نگرفتی؟… خودت کجا بودی با معرفت؟ اینقدر از هم گله نکنیم.
استفاده از جمله های مرگ من، جان تو!
تو رو خدا آجیل بخور! تو رو قرآن چای بخور! تو رو به جان مادرت میوه بخور!!
سبب می شود تا میهمان احساس خجالت بیشتری بکند.
اینقدر به مهمان خود اصرار زیادی نکنیم. اگر کسی به خانه ما آمده یعنی دوست است، این همه تعارف نکنیم. تعارف زیاد نشانه ادب نیست و سبب خستگی میهمان می شود.

خوب است که دست خالی به عید دیدنی نرویم. قرار نیست برای میزبان کمپوت ببریم. یک شاخه گل، یک کتاب برای بچه میزبان کفایت می کند و سبب ایجاد حس مثبت می شود.

خوب است که فوری به هنگام ورود رمز وای فای میزبان را نخواهیم. این حرکت مثل این می ماند که چیزی در لای دندان مان گیر کرده باشد و به میزبان بگوییم که یک دقیقه مسواک خود را به من بده تا از آن استفاده کنم.

در وقت کوتاه دید و بازدید از تعریف کردن بیماری هایتان، مرگ و میر و تصادفاتی که توی جاده دیده ایم یا رد و بدل کردن اخبار تلخ فامیل پرهیز کنیم.
در دید و بازدیدها از موفقیت های مالی خود صحبت نکنیم. اگر حرفش پیش آمد یا میزبان پرسید جواب بدهیم. این فخرفروشی ها سبب می شود که هدف نوروز از بین برود.

از بچه های خود نخواهیم جلوی مهمانان کله معلق بزنند، انار صد دانه یاقوت یا سوره و عددهای انگلیسی را از حفظ بخوانند. بچه ها اسباب بازی ما نیستند.
در جمع آرام حرف بزنیم. برای جلب توجه دیگران به سخنان گهربارمان لازم نیست صدایمان را بلند کنیم.
از هم قدردانی کنیم. اگر در سال گذشته کسی برایمان کاری کرده، جایی مراقب مان بوده، به درد دل مان گوش داده، به او بگوییم که سپاسگزارش هستیم و یادمان مانده است.
در کل رعایت برخی نکات آداب معاشرت سبب می شود تا از کنار هم بودن لذت ببریم و به اهداف دید و بازدید نوروز که ایجاد حس مثبت و شادی است برسیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала