بهانه جویی تازه آمریکا

© AP Photo / Susan Walshبهانه جویی تازه آمریکا
بهانه جویی تازه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان کنگره آمریکا قصد دارند با ارائه دو قطعنامه، ایران را برای آزادی «رابرت (باب) لوینسون» مأمور سابق اف‌بی‌آی که ادعا می‌شود در جزیره کیش ناپدید شده، تحت فشار قرار دهند.

مرکز فکری آمریکایی تحدیدات 2017 را مورد ارزیابی قرار داد - اسپوتنیک ایران
سرنوشت جاسوس آمریکایی که در ایران ناپدید شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز ، سناتور جمهوری‌خواه «مارکو روبیو» و «تد دوچ» عضو مجلس نمایندگان آمریکا دو نماینده‌ای هستند که این قطعنامه‌ها را معرفی کرده‌اند. 
دوچ درباره قطعنامه خود گفت: «ما از دولت ایران می‌خواهیم به تعهداتش در مسئله باب لوینسون عمل کند و از کشورهای خارجی هم می‌خواهیم ایران را به انجام کارهای بیشتر در این باره ترغیب کنند.»
مارکو روبیو نیز در قطعنامه‌ خود از دولت ایران خواسته به «وعده‌های مکرر» خود برای کمک به یافتن و بازگرداندن لوینسون به آمریکا عمل کند. 
آمریکا مدعی است لوینسون بیش از یک دهه پیش در هتلی در جزیره کیش ربوده شده ولی هرگز درباره علت حضور او در ایران توضیح نداده است. مقامات کشورمان بارها ادعاهای مقامات آمریکایی در خصوص اطلاع داشتن از سرنوشت لوینسون را رد کرده‌اند. 
یادآور می شود روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند. 
هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از توافق هسته ای برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدیدی را علیه تهران اعمال خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала