بزرگترین سلاح تهدیدی آمریکا علیه روسیه

اشتراک
ناوشکن آمریکایی " آرلی برک" تهدید واقعی امریکا علیه روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر کوزین' کارشناس ارشد انستیتو مطالعات استراتژیک وزارت امور خارجه روسیه ، طی سخنانی اعلام کرد که ناوشکن جنگی امریکایی مجهز با سلاح های موشکی هدایت شونده (URO) از نوع Arleigh Burke ، تهدیدی واقعی برای موشک ها و کشتی های جنگی روسیه می باشد. 
پاسخ روسیه به استقرار موشک های آمریکایی  در اروپا - اسپوتنیک ایران
پاسخ روسیه به استقرار موشک های آمریکایی در اروپا
به گفته کارشناس، آرلی برک یک ناوشکن جنگی مجهز با موشک هدایت شونده است که در آن تنها 98 موشک رهگیر، کروز، موشک هایی برای مقابله با زیردریایی ها و موشک های ضد کشتی نصب می باشد. 
ولادیمیر کوزین گفت: «در برنامه کنونی کشتی سازی ایالات متحده، که در اوائل دهه 2040 به پایان خواهد رسید؛ 84 تا 96 کشتی ناوشکن آرلی برک با سیستم دفاع ضد موشکی مجهز خواهند شد. این نوع کشتی های جنگی امریکایی با موشک کروز دریایی نیز مسلح خواهند بود که این یک "تهدید واقعی" برای روسیه است". 
پیش از این رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه‌ خود به ارائه توضیحاتی در خصوص قدرت نظامی روسیه و نسل پیشرفته موشک های مافوق صوت زیرکان پرداخت و اعلام کرد موشک های های پیشرفته زیرکان از سرعت 9 ماخ [11 هزار کیلومتر در ساعت] برخوردار هستند و همچنین بُرد آن‌ها به 1000 کیلومتر می‌رسد. این موشک‌ها برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر، کشتی‌ها و زیردریایی‌ها مناسب هستند و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را نیز دارند.
گفتنی است، آرلی برک بهترین، قدرتمندترین و پرتعدادترین ناوشکن در خدمت است و نیروی دریایی آمریکا ۶۴ فروند از این ناوشکنها را در خدمت دارد. آرلی برک در سال ۱۹۹۱ وارد خدمت نیروی دریایی آمریکا شد و امروزه در نقشهای دفاع هوایی و موشکی، ضد سطح، ضد زیردریایی و حمله زمینی به کار گرفته می‌شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала