موگرینی: بر حفظ منافع اقتصادی ایران در نتیجه لغو تحریم‌ها تلاش می‌کنیم

© AP Photo / Efrem Lukatskyموگرینی: بر حفظ منافع اقتصادی ایران در نتیجه لغو تحریم‌ها تلاش می‌کنیم
موگرینی: بر حفظ منافع اقتصادی ایران در نتیجه لغو تحریم‌ها تلاش می‌کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسابقه تسلیحاتی جدید به‌ویژه مسابقه تسلیحات هسته‌ای تنها می‌تواند جهان را ناامن‌تر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست شورای امنیت گفت: کنار اجرای تعهدات ایران، لغو تحریم‌های مربوط به هسته‌ای بخش اساسی این توافق بوده بنابراین همچنان برای حفظ منافع اقتصادی ایران ناشی از لغو تحریم‌ها تلاش خواهیم کرد. 

برگزاری همه‌پرسی در ایران برای خروج از برجام - اسپوتنیک ایران
برگزاری همه‌پرسی در ایران برای خروج از برجام

"فدریکا موگرینی" در این سخنرانی ادامه داد: از آنجا که بازدارندگی برای جلوگیری از جنگ، به‌دلیل تقسیم مراکز قدرت در جهان امروز، کافی نیست، مسابقه تسلیحاتی جدید به‌ویژه مسابقه تسلیحات هسته‌ای تنها می‌تواند جهان را ناامن‌تر کند.

موگرینی اضافه کرد: امنیت جمعی ما به یک ساختار جامع چندجانبه برای عدم گسترش و خلع سلاح نیاز دارد، به همین دلیل اتحادیه اروپا همچنان برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهد داد.

گفتنی است، توافق هسته ای که در سال 2015 بسته شده و به نام برجام شناخته می شود، محدودیت هایی را در برنامه هسته ای ایران ایجاد می کند و اطمینان حاصل می کند که ایران از آن برای سلاح های اتمی استفاده نمی کند، این توافق با بهبود وضعیت اطلاعاتی آمریكا باعث می شود تا بتواند بهتر احتمال بالقوه ایران را در توسعه هسته ای تشخیص دهد و به طور قابل توجهی باعث بهبود امنیت ایالات متحده و متحدانش می شود. پس از خروج ایالات متحده از این معامله، تعهد ایران به ادامه اجرای برجام تضمین نمی شود و مزایای این توافقنامه از بین می رود. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала