ایران، 25 مین کشور با هوای کثیف در جهان + عکس

© Sputnik / Aleksander Vilfکشورهایی با تمیزترین هوا مشخص شدند
کشورهایی با تمیزترین هوا مشخص شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان با بررسی وضعیت هوا در 73 کشور فهرستی از کشورهایی با هوای پاک را تهیه کردند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان شرکت گرین پیس و شرکت توسعه نرم افزاری ایرویژوال مشخص کردند که ایسلند دارای تمیزترین هوا است.

کارشناسان وضعیت پاکی هوا را در 73 کشور مقایسه کردند. آنها بر این اساس ارزیابی کردند که تعداد میکرو ذرات گرد و غبار به طور متوسط ​​در هوای در شهرهای مختلف چقدر است، زیرا این یکی از خطرناک ترین انواع آلودگی هوا برای انسان ها است، به دلیل اندازه کوچک آنها، ذرات به داخل دستگاه تنفسی نفوذ می کنند و به ریه ها می رسند. تحلیلگران توضیح دادند این می تواند مشکلات بهداشتی برای انسان بوجود آورد که شامل آلرژی تا سرطان شود.

رتبه دوم پاکیزه ترین هوا را کشور فنلاند دارا می باشد و بعد از آن استونی، سوئد و استرالیا هستند. این فهرست با کشورهای که آلودگی هوا در آنها بالاترین است بسته می شود که شامل بنگلادش، پاکستان و هند است.

گفتنی است، ایران در این رتبه بندی از نظر الوده ترین کشورها از نظر هوایی، مقام 25 ام را به خود اختصاص داده است، و در واقع 25 مين کشور الوده در جهان از نظر الودگی هوا می باشد. 

در این میان ایسلند دارای پاک ترین هوا در جهان می باشد. روسیه رتبه 58 ام را به خود اختصاص داده است که نشان می دهد این کشور از نظر ذرات معلق در هوا دارای سلامت است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала