آیا اینترنت بطور کامل قطع خواهد شد؟

© Fotolia / Alice_photoاینترنت
اینترنت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان در حال یافتن پاسخی برای گمانه زنی ها در خصوص قطع کامل اینترنت هستند

به گزارش اسپوتنیک، بن سگال طراح شبکه اینترنتی در سازمان اروپایی تحقیقات هسته ای و یکی از مربیان «تیم برنرز لی» که 30 سال پیش مبتکر شبکه جهانی اینترنت بود، اعلام نمود که قطع کامل اینترنت دشوار اما ممکن است.

به گفته دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه  قانون حمایت از «رو.نت» باعث محدودیت آزادی در این عرصه نخواهد شد بلکه در جهت حفظ توانایی کار این شبکه در صورت قطع اینترنت از خارج سمتگیری شده است.

سگال در توضیح گفت:«اینترنت به عنوان یک سیستم ارتباطی ذخیره طراحی شده است. بدشواری می توان آن را نابود کرد اما این کار ممکن است. مسأله اصلی با انفجار هسته ای در فضا در ارتفاع زیاد که به مرگ انسان های روی زمین منجر نشود، مرتبط است. این انفجار سیستم ارتباطی و الکترونیکی را نابود خواهد کرد. من اطمینان دارم که با وجود دانستن این موضوع، همه در صورت احساس خطر دست به چنین کاری خواهند زد.

یک گزینه یگر نابودی بشریت است. اما بدون نابودی جهان، قطع اینترنت دشوار خواهد بود. زیرا اینترنت طوری طراحی شده است که با کمک منابع مختلف بتواند به موجودیت خود ادامه بدهد. تا زمانی که سیگنال های رادیویی، کابل و لیزر وجود دارد، می توان براحتی ارتباط اینترنتی را حفظ کرد.

اما می توان به این شبکه آسیب رساند. چند سال پیش من تصورش را نمی کردم که کشوری بتواند اینترنت را با موفقیت مسدود کند. اما این کار ممکن شده است. برای نمونه استفاده از «گوگل» در چین ممنوع است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала